Spēļošana pašvadītu mācīšanās prasmju attīstībai 5. Klases skolēniem angļu valodas stundās
Author
Holberga, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kādi spēļošanas elementi var palīdzēt attīstīt skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes 5. klases angļu valodas stundās, jo pašvadītas mācīšanās prasmes ir nozīmīgas skolēnu turpmākajai dzīvei. Turklāt iepriekšējā pētījumā autore atklāja, ka spēļošana ir efektīvs līdzeklis, lai saglabātu skolēnu interesi un motivāciju. Kā pētījuma metode tika izvēlēta gadījuma izpēte. Datu vākšanas metodes ietvēra anketu, autores pašnovērtējumu un angļu valodas stundu refleksijas, kā arī skolēnu atsauksmes. Attiecīgi tika konstatēts, ka skolēniem varētu trūkt konkrētas prasmes, kas veido pašvadītu mācīšanos. Tā kā katra skolēna mācīšanās vajadzības un vēlmes var atšķirties, skolotājam jābūt kā atbalstam skolēniem, izmantojot spēlēšanas elementus, lai motivētu skolēnus un nodrošinātu dažādas aktivitātes, kas palīdzētu skolēniem kļūt patstāvīgiem. The aim of the Paper is to explore what gamification elements can help to develop students’ self-directed learning skills in English lessons of Form 5, because selfdirected learning skills are essential for students’ further life. Besides, in her previous study the author discovered that gamification is an effective tool to keep students interested and motivated. A case study as a research method was chosen. The data collection methods included a questionnaire, the author’s self-evaluation and reflections of English lessons, and feedback from the students. Accordingly, it was found that students might lack distinct skills that make up self-directed learning. Since the learning needs and wants of each student may differ, the teacher must act as a guide to the students, using elements of gamification to motivate the students and provide different activities that would help the students become independent learners.