Stratēģijas skolēnu digitālās lasīšanas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās 7. klasē
Author
Jaskeviča, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Lai lasītu digitālajā vidē ir jāattīsta īpašas digitālās lasītprasmes, piemēram, navigācijas prasmes un pašregulācija. Lasīšanas stratēģijas palīdz pielietot un attīstīt digitālās lasīšanas prasmes. Diplomdarba mērķis bija noteikt, kā lasīšanas stratēģiju īstenošana attīsta digitālās lasītprasmes angļu valodas stundās 7. klasē. Izvēlētā pētījuma metode bija gadījuma izpēte. Datu vākšanas metodes bija skolēnu aptauja, intervijas ar diviem skolotājiem, lasīšanas nodarbību novērojumi, skolēnu grafikas organizatori un mājas uzdevumi. Rezultāti liecina, ka skolotājiem un skolēniem ir pozitīva attieksme pret digitālo lasīšanu angļu valodas stundās. Tomēr studentiem ir nepieciešama papildu palīdzība, piemēram, tehnoloģiju rīku izmantošanai un detalizēti norādījumi stratēģiju īstenošanai. Reading through the digital medium requires to develop specific digital reading skills such as navigation and self-regulation. Reading strategies help to apply and develop digital reading skills. The aim of the Diploma Paper was to define how the implementation of reading strategies develops digital reading skills in the English language lessons in Grade 7. The chosen method of research was a case study. The data collection methods were the questionnaire among students, interviews with two teachers, observations of reading sessions, students’ graphic organisers and home assignments. The results indicate that teachers and students have a positive attitude towards digital reading in the English language lessons. However, students require additional help, e.g., the use of technology tools and detailed instructions to implement strategies.