• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzmanības un atmiņas aktivizēšanas metodes rakstītprasmju attīstībai angļu valodas stundu aktualizācijas daļā 3. klasē

Thumbnail
View/Open
299-89241-Suspane_Laura_pj10731.pdf (3.865Mb)
Author
Šuspāne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Gadījuma pētījuma mērķis ir izpētīt, kā uzmanības un atmiņas aktivizēšanas metodes ir izmantojamas 3. klases angļu valodas stundu aktualizācijas daļā skolēnu rakstītprasmju attīstīšanai. Darbā raksturotas izmantotās uzmanības un atmiņas aktivizēšanas metodes, analizēti skolēnu rakstu darbi un rakstītprasmju snieguma rezultāti. Minētas darba organizācijas formas un praksē izmantotie vingrinājumu veidi rakstītprasmju attīstībai. Gadījuma pētījuma rezultāti rāda, ka skolēnu uzmanības un atmiņas aktivizēšanai noderīgāka bijusi izskaidrojoši ilustratīvā mācību metode (ilustratīvu uzskates līdzekļu izmantošana). Šī metode par efektīvāko tika atzīta arī rakstītprasmju attīstīšanai. Secināts, ka gadījuma pētījuma laikā skolēnu rakstītprasmēs vērojami minimāli uzlabojumi atsevišķos kritērijos, piemēram, iepriekš apgūtu vārdu rakstīšanā.
 
The aim of the case study is to explore how attention and memory activation methods can be used to develop writing skills in the lead-in stage of English lessons for Grade 3. The paper describes the methods used to activate attention and memory, and analyses students' written work and writing skills performance. The author also describes the forms of work organisation and the types of exercises used in practice to develop writing skills. The results of the case study show that the explanatory and illustrative teaching method (the use of pictorial aids) was more useful for activating students' attention and memory. This method was also found to be the most effective for developing writing skills. It is concluded that the case study showed minimal improvement in students' writing skills in some criteria, such as writing previously learned words.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60694
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV