Sociālpedagoģiskā darbība homofobijas mazināšanā 10.-12. klasēs.
Author
Ļitvinova, Tita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Par Titas Ļitvinovas diplomdarba tēmu tika izvēlēta “Sociālpedagoģiskā darbība homofobijas mazināšanai 10.-12.klasēs”. Pētījuma mērķis ir raksturot homofobiju un tās izpausmes veidus skolā, kā arī izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu homofobijas mazināšanā 10.-12.klasēs. Teorētiskajā daļā ir aprakstīts homofobijas vispārējais raksturojums un tās izpausmes, homofobijas vēsturiskais aspekts, homofobija kā vardarbība, atstumtība un diskriminācija un homofobija skolā. Praktiskā daļa sastāv no pētījuma par homofobiju skolā, kā arī tajā ir iekļauta sociālpedagoģiskā darbības programma un tās aprobācija homofobijas mazināšanai vidusskolas klasēs. Sociālpedagoģiskā programma tika izveidota, pamatojoties uz veikto pētījumu vispārizglītojošā skolā Rīgā. Atslēgvārdi homofobija, mazināšana, homofobijas mazināšana skolā, sociālpedagoģiskā darbība. The topic of Tita Litvinova's diploma thesis is "Social pedagogical activity to reduce homophobia in grades 10-12". The aim of the study is to describe homophobia and its manifestations at school and in grades 10 to 12, and to develop and approbate social pedagogical program with an aim to reducte homophobia amongst students in grades 10-12. The theoretical part describes the general characteristics of homophobia and its manifestations, the historical aspect of homophobia, homophobia as violence, exclusion and discrimination, and homophobia at school. The practical part consists of an analysis on homophobia at school, as well as a social pedagogical activity program and its approbation with an aim to reduce homophobia among students. The social pedagogical program was created on the basis of research conducted at a general education school in Riga. Keywords homophobia, reduction, reduction of homophobia at school, social pedagogical activity.