Metodes mācīšanās iedziļinoties sekmēšanai dizainā un tehnoloģijās 10.-12.klasei ideju izstrādes posmā
Author
Stibe-Sidauga, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt un praksē izmēģināt metodes, kas varētu skolēniem palīdzēt apgūt dizainu un tehnoloģijas iedziļinoties, ideju izstrādes posmā. Darba pirmajā nodaļā ir pētīts mācīšanās iedziļinoties jēdziens, ieteikumi tās sekmēšanai. Tajā tiek apskatītas teorētiskās nostādnes par to, kas ir mācību metodes un dizaina domāšanas metodes. Rezultātā ir izveidots saraksts ar metožu aprakstiem un to izvērtējums, attiecībā pret to potenciālu sekmēt apgūstamā temata apguvi un skolēnu mācīšanos iedziļinoties. Darba otrajā nodaļā ir aprakstīta metožu izvēle tematam “Ideju izstrāde pakalpojuma dizainā”, aprakstīta aprobācijas norise tam, analizēti tās rezultāti. Darba rezultātā tika sekmēta skolēnu mācīšanās iedziļinoties un sasniedzamo rezultātu sasniegšana apgūstamā temata “Ideju izstrāde pakalpojuma dizainā” ietvaros. The aim of this thesis is to investigate and test methods that can help students to learn about design and technology by going deeper into the idea development phase. The first part of the paper explores the concept of deep learning, as well as suggestions for fostering it. It discusses the theoretical framework of what learning methods and design thinking methods are. The result is a list of descriptions of the methods and their assessment in terms of their potential to contribute to the learning of the topic and to students' deep learning. The second chapter of the thesis describes the choice of methods for the topic "Developing ideas in service design", describes the process of its validation and analyses its results. The work contributed to the students' deep learning method and to the achievement of the outcomes within the topic "Developing ideas in service design".