Show simple item record

dc.contributor.advisorMartinsone, Baiba
dc.contributor.authorOzerova, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:38Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89657
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60736
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas sakarības pastāv starp sociāli emocionālajām prasmēm, uzvedības un emocionālajām grūtībām, un akadēmisko sniegumu sākumskolā, un vai novērojamas dzimumatšķirības šajos rādītājos. Izlase sastāvēja no 590 sākumskolas skolēniem (314 zēni, M= 9,14, SD= 1,38). Pedagogi par skolēniem aizpildīja “Bērnu sociāli emocionālās mācīšanās prasmju aptauju”, “Stipro pušu un grūtību aptauju” un novērtēja skolēnu akadēmisko sniegumu trīs jautājumu skalā. Tika izpētīts, ka augstāki sākumskolas skolēnu sociāli emocionālo prasmju rādītāji ir saistīti ar zemākiem uzvedības un emocionālo problēmu rādītājiem un labāku akadēmisko sniegumu. Pieaugums sociāli emocionālajās prasmēs nozīmīgi prognozēja uzvedības un emocionālo grūtību samazināšanos un akadēmiskā snieguma pieaugumu. Meitenēm vērojamas augstākas sociāli emocionālās prasmes un akadēmiskais sniegums, savukārt zēniem – lielākas eksternalizētās uzvedības grūtības. Internalizēto problēmu gadījumā nozīmīgas atšķirības starp dzimumiem netika novērotas. Atslēgas vārdi: Sociāli emocionālās prasmes, uzvedības problēmas, emocionālās problēmas, sākumskolas skolēni, dzimumatšķirības, akadēmiskais sniegums, pedagogu vērtējums.
dc.description.abstractThe current research aims to analyze relationships between social emotional skills, behavior problems and learning outcomes in the sample of elementary school students while also addressing the gender differences in these relationships. The sample consisted of 590 elementary school students (314 boys, M= 9,14 years, SD 1,38). Teachers completed the Social Skills Improvement System Social-Emotional Learning Brief Scales, Strengths and Difficulties Questionnaire about students and reported on children’s Learning outcomes by rating tree-item scale. It was found that higher social emotional skills of elementary school students had significant associations with lower levels of their behavioral problems and higher levels of learning outcomes. Better social and emotional skills predict decrease in behaviour problems and increase in learning outcomes. Higher levels of social emotional skills and learning outcomes and less behavioral problems for girls rather than boys. Difference for genders between internalizing difficulties were not found. These findings highlight necessity to develop social emotional skills in facilitating learning outcomes and behavior adjustment of elementary school children. Teachers role facilitating both gender social emotional development will also be discussed. Keywords: social emotional skills; behavioral problems; elementary school students; gender educational differences; learning outcomes; teachers’ evaluations.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectsociāli emocionālās prasmes
dc.subjectuzvedības problēmas
dc.subjectemocionālās problēmas
dc.subjectsākumskolas skolēni
dc.subjectdzimumatšķirības
dc.titleSociāli emocionālo prasmju, uzvedības un emocionālo problēmu un akadēmiskā snieguma savstarpējās sakarības sākumskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeSocial Emotional Skills, Behavioral Problems and Learning Outcomes of Elementary School Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record