Ģeogrāfijas mācību satura integrēšana Latvijas un pasaules vēstures stundās 7.klasē
Author
Lesiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: “Ģeogrāfijas mācību satura integrēšana Latvijas un pasaules vēstures stundās 7. klasē” (“Integration of Geography Curriculum in Latvia and World History Lessons in 7th Grade”). Mūsdienu izglītības sistēma Latvijā un pasaulē ir orientēta uz lietpratīgu un kompetentu skolēnu sagatavošanu. Līdzās noteiktām zināšanām svarīgas ir kļuvušas arī prasmes. Ir svarīgi, ka zināšanas un prasmes, ko palīdz veidot un attīstīt viena mācību priekšmeta apguves process, var tikt pārnestas un izmantotas arī cita mācību priekšmeta apguvē. Tādējādi rodas iespēja padziļināti izprast noteiktus procesus un ieraudzīt likumsakarības. Mūsdienu skolotājam jāspēj pārkāpt savas mācību jomas un mācību priekšmeta robežas, lai meklētu iespējas atbalstīt skolēnus zināšanu un prasmju pārneses procesā. Starpdisciplinārā integrācija kā viens no integrēto mācību veidiem ietver sadarbību starp skolotājiem, meklējot veidus un iespējas, kā vienā mācību priekšmetā apgūtās zināšanas un prasmes varētu palīdzēt cita mācību priekšmeta labākai apguvei. Diplomdarbā “Ģeogrāfijas mācību satura integrēšana Latvijas un pasaules vēstures stundās 7. klasē” pētīts ģeogrāfijas mācību saturs 7. klasē un tā integrēšanas iespējas Latvijas un pasaules vēstures 7. klases tematu apguvē. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi, veikts empīriskais pētījums, integrējot ģeogrāfijas mācību saturu Latvijas un pasaules vēstures tematu apguvē. Darba saturs: 2 nodaļas un 6 pielikumi (62 lpp.), 14 attēli, 5 tabulas, analizēti 27 literatūras un tīmekļa avoti, pētījumi un mācību materiāli. Atslēgas vārdi: integrētās mācības, mācību saturs, starpdisciplinārā integrācija. The subject of diploma paper: “Integration of Geography Curriculum in Latvia and World History Lessons in 7th Grade”. The modern education system in Latvia and in the world is oriented towards the preparation of competent students. In addition to common knowledge, skills have also become important. It is important that the knowledge and skills, created and developed by the learning process of one subject, can be transferred and used in the learning of another subject. Thus, it is possible to have a deeper understanding of certain processes. Today's teachers need to be able to overcome the boundaries of their field of study and subject, in order to support their students in the process of transferring knowledge and skills. Interdisciplinary integration, as one of the forms of integrated learning, involves collaboration between teachers, looking for ways and opportunities in which knowledge and skills acquired in one subject could contribute to improved learning in another subject. The aim of the diploma paper “Integration of Geography Curriculum in Latvian and World History Classes in 7th Grade” is to analyze the content of the geography curriculum in 7th grade and the possibilities of its integration in the learning process of Latvian and 7th grade world history topics. In order to achieve the aim of the diploma thesis, an empirical study has been carried out, integrating the content of geography studies in the learning process of Latvian and world history topics. Thesis content: two chapters and six appendices (sixty two pages), fourteen images, five tables, twenty-seven analysed literature and internet sources, research and teaching materials. Keywords: integrated learning, curriculum, interdisciplinary integration.