Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Daiga
dc.contributor.authorBuhvalova, Darja
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:44Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89832
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60780
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Darja Buhvalova Kvalifikācijas darba temats: " Vidējā pirmsskolas vēcuma bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos". Mērķis: Darba gaitā sagatavot ieteikumus par optimālu novērojumu organizēšanu dabā, lai attīstītu bērnu pētnieciskās prasmes. Kvlifikācijas darba sastāv no divām nodaļām ar apakšnodaļām. Darbam pievienoti izmantotās literatūras saraksts, divas tabulas, diagramma. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā tiek raksturota pētcnieciko prasmju teorētiskie aspekti, psiholoģiskās un pedagoģiskās literatūras analīze par pirmsskolas vecuma bērnu pētniecisko prasmju veidošanas problēmu. Jēdzienu “pētnieciskās prasmes” "pētniecība" un dažādi autori interpretē atšķirīgi. ka var attīstīt pētnieciskās prasmes, kadi ir galvēni pētniecisko prasmju funkcijas mācībām. Darba otrajā nodaļā tika veikts Pētījuma metožu izvēles pamatojums un apraksts, bāzes apraksts, norises apraksts, rezultātu analīze. Ar bērniem tika veiktas astoņas spēles uz pētniecisku prasmju attīstību un bērniem cēlās runas attīstības līmenis. Darbā analizēti 46 literatūras avoti, kuros ir dažādu autoru atzinumi par kā attīstās bērni pirmsskolas gadu straumē, bērnu darbības organizācijas uz pastaigas, pētnieciskas iniciatīvas attīstība bērnu vecumā, pētnieciskas apmācības metodes, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu darba pa pētnieciskas darbības organizāciju plānošana pa tematu " Vidējā pirmsskolas vēcuma bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos". Pētījumi parādīja, ka nodarbes uz pastaigas ir pašas vajadzīgākās, taču bērniem svarīgs atrast, izpētīt, studēt, aplūkot, uzdot jautājumus, pašiem secināt.
dc.description.abstractThe author of the Qualification Paper: the topic of Darya Buhvalova Qualification Paper: ‘middle nursery age children’s research skills’ improvement with in observations in nature.’ The aim: to prepare recommendations for organising optimal observation in nature during the working process in order to develop a child’s research skills. The Qualification Paper consists of two chapters with sub-chapters. Reference list, two tables, a diagram are attached to the Paper. In the first chapter of the Qualification Paper the theoretical aspects of research skills is characterized, the analysis of psychological and pedagogical literature regarding the problem of nursery school children’s research skills formation. The terms ‘research skills’, ‘research’ various authors interpret in different ways. How to develop research skills, what are the main functions of research skills for studies. In the second chapter of the Paper the justification and description of choosing methods of the Research, the description of the basis, the description of the process, the analysis of the results. Eight games have been conducted with children regarding the development of research skills and children’s level of speech development has become higher. 46 literary sources have been analysed in the Paper, in which there are various author’s ideas regarding children’s development during the years’ time, the organisation of children’s activity and walks, the development of a research initiative in childhood, the methods of research training, the planning of elder nursery school age children’s work on the topic of ‘middle nursery age children’s research skills’ improvement with in natural observations’. The research has shown that activities during walking are the most necessary, but it is important for children to find, research, study, consider, ask questions, make conclusions themselves.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectdabas vērojumos
dc.subjectpētniecisko prasmju,
dc.subjectpētijuma.
dc.subjectanalize
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos
dc.title.alternativeMiddle nursery age children’s research skills’ improvement within observations in nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record