Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorUmbraško, Kitija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:45Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89977
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60784
dc.description.abstractDarba autors – Kitija Umbraško Diplomdarba tēma - sadarbības prasmju veicināšana temata "Kā plānot un patērēt resursus saprātīgi?" starpdisciplināras, integrētas apguves ietvaros 4.klasēs. Pētījuma mērķis - teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt sadarbības prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas 4.klašu skolēniem sociālo zinību un vēstures un datorikas stundās, starpdisciplināri organizējot tēmas “Kā plānot un patērēt resursus saprātīgi?” norisi. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 6 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta un pielikumiem. Pirmajā nodaļā ir sniegts teorētiskais izklāsts par sadarbības prasmju nozīmi 21.gadsimta izglītībā, 4. klašu skolēnu vecuma posma attīstības īpatnībām, īpaši akcentējot sadarbības prasmju nozīmi mācību procesa organizēšanā un kāda ir skolotāja loma sadarbības prasmju veicināšanā. Otrajā nodaļā sniegts teorētiskais pamatojums par sadarbības prasmju veicināšanu, padziļināti analizēta teorētiskā un mācību literatūra par sadarbības prasmi kā caurviju prasmi, izpētīts sociālo zinību un vēstures mācību priekšmeta saturs un tā integrējamība, aprakstītas sadarbības prasmju veicināšanas iespējas, izmantojot grupu darbus. Trešajā nodaļā ir aprakstīta pētījuma empīriskā daļa, tika veikta skolēnu sadarbības prasmju novērošana sociālo zinību un vēstures stundās, kā arī starpdisciplināri – datorikas stundās, aprakstīta skolotāju anketēšana un intervēšana, izstrādāti stundu plāni ar atlasītām un izmantotām sadarbības prasmju veicināšanas metodēm. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, izdarīti secinājumi, kas pamato, ka skolēnu sadarbības prasmju veicināšanai izvēlētās metodes pozitīvi ietekmē skolēnu sadarbības prasmju attīstīšanu. Pētījuma gaitā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu - kādas ir pedagoģiskās un metodiskās iespējas, lai veicinātu un attīstītu 4.klašu skolēnu sadarbības prasmes sociālo zinību un vēstures stundās, starpdisciplināri datorikas priekšmetā? Atslēgvārdi – sadarbība, sadarbības prasme, sociālās zinības un vēsture, sadarbība kā caurviju prasme, 4. klases skolēni, metodiskie paņēmieni, integrējamība. Darbs sastāv no 42 lappusēm, 7 tabulām, 7 attēliem, 7 pielikumiem, 29 izmantotajiem literatūras un informācijas avotiem.  
dc.description.abstractThe author of the work - Kitija Umbraško Diploma thesis - Promoting collaborative skills on “How to plan and consume resources wisely?” in cross – disciplinary, integrated learning in the 4th grades. The purpose of the study is to theoretically substantiate and practically test the pedagogical possibilities of promoting cooperation skills for 4th grade students in social sciences and history and computer classes, interdisciplinary organizing the topics “How to plan and consume resources wisely” progress. The work consists of introduction, 3 chapters, 6 subsections, conclusions, proposals, list of used sources and literature and appendices. The first chapter provides a theoretical overview of the importance of collaborative skills in 21st century education, the peculiarities of the development of the 4th grade students, with special emphasis on the role of collaborative skills in the organization of the learning process and the role of the teacher in promoting collaborative skills. The second chapter provides a theoretical background on the promotion of collaborative skills, an in-depth analysis of the theoretical and literature of education on collaborative skills as a cross-cutting skill, explores the content and integrability of the subject of social sciences and history, and describes collaborative skills. The third chapter describes the empirical part of the research, observes students cooperation skills in social science and history lessons, as well as interdisciplinary – computer lessons, describes teachers questionnaires and interviews, develops lesson plans with selected and used cooperation skills promotion methods. Based on the obtained results, conclusions have been made that substantiate that the methods chosen to promote students cooperation skills. In the course of the research, research question was answered – what are the pedagogical and methodological possibilities to promote and develop the cooperation skills of 4th grade students in social science and history lessons, interdisciplinary in the computer lessons? Keywords – cooperation, cooperation skills, social sciences and history, cooperation as a cross-cutting skill, 4th grade students, methodological techniques, integrability. The diploma work consists of 42 pages, 7 tables, 7 figures, 7 appendices, 29 used literature and information sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectsadarbība
dc.subjectsadarbības prasme
dc.subjectsociālās zinības un vēsture
dc.subjectsadarbība kā caurviju prasme
dc.subject4.klases skolēni
dc.titleSadarbības prasmju veicināšana temata "Kā plānot un patērēt resursus saprātīgi?" starpdisciplināras, integrētas apguves ietvaros 4.klasēs
dc.title.alternativePromoting collaborative skills on “How to plan and consume resources wisely?” in cross – disciplinary, integrated learning in the 4th grades
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record