• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dizaina studiju grafiskās identitātes vizuāli stilistiskie spekti

Thumbnail
View/Open
299-90045-Puntuzis_Ritvars_rp18065.pdf (4.632Mb)
Author
Puntūzis, Ritvars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dzilna, Agris
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir “Dizaina studiju grafiskās identitātes vizuāli stilistiskie aspekti”. Bakulaura mērķis ir izstrādāt dizaina studijas “Brande” grafisko identitāti. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta un apkopota teorētiskā literatūra par zīmolu, vizuālās identitātes definīciju, stratēģiju un izstrādes procesu kā arī pamatinformācija par logotipiem, burtiem, krāsām un formām. Empīriskajā daļā ir apkopotas un analizētas dažādu dizaina studiju vizuālās identitātes. Pēc noteiktiem kritērijiem tika analizētas to kopīgās un atšķirīgās īpašības. Radošajā daļā, balstoties uz teorētiskās un empīriskās daļas pētījumiem, tika izstrādāta dizaina studijas vizuālā identitāte
 
The topic of the bachelor's research is “Visual stylistic aspects of graphic identity in design studios”. The aim of the bachelor's degree is to develop a graphic identity for the design studio "Brande". The theoretical part of the research reviews and summarizes the theoretical literature about branding, the definition of visual identity, strategy and development process, as well as basic information about logotypes, typography, colors, and shapes. In the empirical part, the visual identities of different design studies are summarized and analyzed. Their common and different characteristics were analyzed according to certain criteria. In the creative part, based on the research of theoretical and empirical part, the visual identity of the design studio was developed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60795
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV