Grupu darbi sociāli emocionālajai mācīšanās veicināšanai sociālo zinību mācību procesā 4.klasē
Author
Gaile, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Grupu darbi sociāli emocionālai mācīšanās veicināšanai sociālo zinību mācību procesā 4.klasei” mērķis ir izpētīt kādas ir skolēnu sociāli emocionālās prasmes 4.klasē un kā grupu darbi ietekmē skolēnu sociāli emocionālo mācīšanos. Tika izvirzīts sekojošs pētījuma jautājums – 1) Kā grupu darbi veicina skolēnu sociāli emocionālo mācīšanos sociālo zinību un vēstures stundās? Diplomdarbā veiktie uzdevumi – 1) analizēt literatūru par grupu darbiem kā mācīšanās metodi, sociāli emocionālo mācīšanos, sociālajām zinībām un vēsturi un 4. klases skolēnu vecumposmu; 2) raksturot darbu grupās kā mācīšanās metodi un to pielietošanas apsektus; 3) analizēt sociāli emocionālās mācīšanās kompetences; 4) raksturot sociālās zinības un vēsturi kā mācību priekšmetu un definēt 4.klases vecumpsoma skolēnu; 5) izpētīt kādas ir skolēnu sociāli emocionālās prasmes grupu darbu laikā un kādas ir šīs prasmes respondentu skatījumā. Diplomdarbam ir divas daļas – teorētiskā un pētnieciskā daļa. Teorētiskā daļa sastāv no 1 nodaļas un apakšnodaļām, kurās tiek raksturoti grupu darbi, lai veicinātu skolēnu sociāli emocionālo mācīšanos, tiek aprakstīta sociāli emocionālā mācīšanās un tās kompetences, tiek raksturotas sociālās zinības un vēsture 4.klasē, kur tiek iekļauts 4.klases skolēnu vecumposma raksturojums. Pētnieciskā daļa sastāv no 1 nodaļas, kurā tiek aprakstīta pētījuma metodoloģija un pētnieciskās daļas apakšnodaļās tika veikts novērojuma protokolu apkopojuma un anketēšanas datu rezultātu apkopojums un analīze. Diplomdarbam ir 38 lappuses un 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: grupu darbi, sociāli emocionālā mācīšanās, sociālās zinības un vēsture. The aim of diplomda work “Group work for social emotional learning promotion in social studies learning process for the 4th grade” is to study social emotional skills of students in the 4th grade and how group work affects students social emotional learning. The following subject was raised: 1) How do group work promote students social emotional learning during social studies and history lessons? Tasks assigned to the diploma work: 1) to analyze the literature on group work as a learning method, social emotional learning, social studies and history and the age of 4th grade students; 2) to describe group work as a learning method and apsects of using it; 3) to analyze social emotional learning competencies; 4) to describe social studies and history as a subject and define a 4th grade student; 5) to study what are the students social and emotional skills during group work and what are these skills from the respondents point of view. The diploma work has two parts – the theoretical and research part. The theoretical part consists of 1 chapter and subsections, which describe group work to promote students social emotional learning, describe social emotional learning and its competencies, describe social sciences and history in the 4th grade, which includes the characteristics of the 4th grade students. The research part consists of 1 chapter, in which the research methodology is described and in the subchapters of the research part, the results of the compilation of observation protocols and the results of surveys data were summarized and analyzed. Diploma work has 38 pages and 6 attachments. Key words: group work, social emotional learning, social studies and history.