• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Labsajūtas veicinoša vide birojā

Thumbnail
View/Open
299-90100-Knoka-Bedrite_Lilita_lk18081.pdf (25.56Mb)
Author
Knoka-Bedrīte, Lilita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Karlsone, Inguna
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā tiek apskatītas iespējas un nosacījumi labsajūtas veicināšanai biroja telpu interjera risinājumam. Darba mērķis ir izstrādāt labsajūtu veicinošu e-komercijas uzņēmuma “Printify”biroja telpu interjera dizaina projektu. Darbs sastāv no trīs daļām - teorētiskās, empīriskās un radošās daļas. Teorētiskajā daļā tiek veikts pētījums par labsajūtu un tās veicināšanas nosacījumiem biroja telpā kā arī biroja telpu attīstības tendences 21. g.s. Empīriskajā daļā tiek analizēti e-komercijas biroju interjeri, Latvijā un pasaulē. Darba radošā daļa ietver vizuālo materiālu ar individuāli izstrādātu oriģinālu e-komercijas biroja interjera dizaina projektu. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām,23pielikumiem. Tā apjoms ir 67 lappuses. Darbā izmantoti 20 literatūras avoti. Atslēgvārdi: interjera dizains, labsajūta, biroja telpas, e-komercija
 
The aim of the thesis is to develop a wellbeing-enhancing interior design project for the office space of the e-commerce company "Printify". The thesis consists of three parts: theoretical, empirical and creative. In the theoretical part, a study is conducted on well-being and the conditions for its promotion in the office space, as well as the trends in the development of office space in the 21st century. The empirical part analyses the interiors of e-commerce offices in Latvia and worldwide. The creative part of the work includes visual material with an individually developed original design project of an e-commerce office interior. The thesis consists of 3 chapters, 23 annexes. It is 67 pages long. The thesis uses 20 literature sources. Keywords: interior design, wellness, office space, e-commerce
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60808
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV