Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorKrjukovs, Andrejs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:49Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90109
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60811
dc.description.abstractDiplomdarba temats: “Digitālo rīku izmantošana vēstures mācību satura apguves veicināšanai 7. klasē” (Use of digital tools to promote the acquisition of history curriculum in 7th grade). Izglītības iestāžu uzdevums ir sagatavot skolēnus reālai pasaulei un nekas nav tik aktuāls 21. gadsimta kā digitālo prasmju attīstīšana. Mācot skolēnus lietpratīgi un pareizi lietot digitālos rīkus vēstures priekšmeta ietvaros dod skolēniem pārnesamās prasmes kuras ir iespējams izmantot ārpus skolas un/vai citos priekšmetos, veidojot caurviju prasmi. Vadoties pēc Skola 2030 mērķiem ieviest izmaiņas Latvijas izglītības sistēmā ir nopietni jāaizdomājas par šīs jomas digitalizēšanu, padarot to vēl aktuālāku un tuvāku mūsdienu realitātei. Skolēni kas prot izmantot digitālos rīkus vēstures mācību priekšmetā spēj prasmīgāk noteikt informācijas ticamību, patstāvīgi rod atbildes uz jautājumiem un attīsta radošo domāšanu. Skolēni kam ir attīstītas šīs iemaņas veidos svarīgus cilvēkresursus kam piemitīs aktuālas zināšanas kas spēs ieguldīt tās valsts nākotnē. Diplomdarbs pētīs kā 7. klases skolēni reaģē uz dažādiem digitālajiem rīkiem vēstures priekšmetā, kādas tendences šajā vecumposmā ir jāņem vērā un kādi ir pozitīvie aspekti izglītības digitalizēšanā. Konkrētāk izpētot divus digitālos rīkus šis darbs mēģinās izcelt atsevišķu platformu potenciālu turpmākajā izglītības sistēmas modernizēšanā. Darba mērķis bija izpētīt kā digitālo rīku izmantošana var veicināt vēstures satura apgūšanu pamatskolas posmā. Mērķa sasniegšanai tika veikts literatūras pārskats, empīrisko datu ievākšana un gadījumu analīze. Pētījumā noskaidrots ka skolēni pozitīvi uztver digitālo rīku izmantošanu un tie veicina skolēnu izpratni par vēstures tēmām pietuvinot skolēnus tos vēstures avotiem. Izstrādāti ieteikumi kam pievērst uzmanību ieviesot digitālos rīkus pamatskolas posmā.
dc.description.abstractThesis topic: “Use of digital tools to promote the acquisition of history curriculum in the 7th grade”. The task of educational institutions is to prepare students for the real world, and nothing is as relevant in the 21st century as the development of digital skills. Teaching students to use digital tools skillfully and correctly within a history subject gives students transferable skills that can be used outside of school and / or other subjects to develop transversal skills. Based on the goals of Skola 2030 to introduce changes in the Latvian education system, it is necessary to seriously think about the digitization of this field, making it even more relevant and closer to today's reality. Pupils who are able to use digital tools in the subject of history are more able to determine the reliability of information, independently find answers to questions and develop creative thinking. Pupils who have developed these skills will be important human resources with up-to-date knowledge that will be able to invest in the future of the country. The thesis will study how 7th grade students react to different digital tools in the subject of history, what trends need to be taken into account at this age and what are the positive aspects of digitalization of education. By exploring more specifically the two digital tools, this work will seek to highlight the potential of individual platforms for further modernization of the education system.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdigitālie rīki
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectMinecraft
dc.subjectGoogle Arts and Culture
dc.titleDigitālo rīku izmantošana vēstures mācību satura apguves veicināšanai 7. klasē
dc.title.alternativeThe use of the digital tools in a field of history studies for the 7th grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record