Pašvadītas mācīšanās prasmju apguves pilnveide sociālo zinību un vēstures mācību stundās 6.klasē
Author
Cīrulis, Juris Aksels
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Skolotāja pieredzes darbā “Pašvadītas mācīšanās prasmju apguves pilnveide sociālo zinību un vēstures mācību stundās 6. klasē” ir apkopota pieredze, kas gūta 2021./2022. mācību gada otrā semestra laikā. Tā kā attālināto mācību procesa laikā skolēni bija pieraduši strādāt attālināti, tad atgriežoties mācībās klātienes režīmā īsti neprata sastrādāties grupās un strukturēti izpildīt stundā paredzētos uzdevumus, tad to var mēģināt labot ar pašvadītas mācīšanās prasmju pilnveidi. Darba mērķis ir noskaidrot pašvadītas mācīšanās prasmju apguves pilnveides iespējas 6. klasē sociālo zinību un vēstures mācību stundās. Darba uzdevumi ir izpētīt zinātniskajos avotos pieejamo informāciju par pašvadītas mācīšanās prasmju apguvi, apkopot autoru sniegtos teorētiskos ieteikumus mācību procesa organizēšanai, izmantojot pašvadītas mācīšanās pieeju, pamatojoties uz zinātniskajiem avotiem un pētījuma rezultātiem, apkopot pieredzi šīs mācīšanās pieejas iekļaušanu mācību procesa plānošanā, organizēšanā un vērtēšanā, kā rezultātā izstrādāt priekšlikumus pašvadītas mācīšanās prasmju apguves pilnveidei 6. klasē. Darbā iegūtie dati ļauj secināt, ka mācību procesā iekļaujot pašvadītas mācīšanās pieeju, skolēni daudz aktīvāk līdzdarbojas stundas norisē. The experience gained in 2021/2022 is summarized in the teacher's experience in the work “Improvement of the acquisition of self-directed learning skills in social sciences and history lessons in the 6th grade” during the second semester of the academic year. As students were accustomed to working remotely during the distance learning process, when returning to school they did not know how to work together in groups and in structured lessons, it can be tried to correct by it developing self-directed learning skills. The work aims to find out the possibilities of improving the acquisition of self-directed learning skills in the 6th grade in social sciences and history lessons. The tasks of the work are to study the information available in scientific sources on the acquisition of self-directed learning skills, to summarize the authors' theoretical recommendations for organizing the learning process using self-directed learning, based on scientific sources and research results, to summarize the experience of incorporating this learning approach into planning, organizing and evaluating as a result, to develop proposals for the improvement of self-directed learning skills in the 6th grade. The data obtained in the work allow concluding that by including an approach to self-directed learning in the learning process, students participate more actively in the lessons.