• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iztēles attīstīšana vizuālās mākslas mācību stundās 3. klasē

Thumbnail
View/Open
299-90113-Rinkevica_Anastasija_ar18122.pdf (2.719Mb)
Author
Rinkeviča, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā tika pētīts un analizēts iztēles būtība, dažādu autoru skatījumā, iztēles funkcijas un veidi, iztēles attīstības specifika sākumskolas vecumā un mūsdienīgas pieejas iztēles attīstībai . Lai sākumskolā attīstītu bērnu radošās spējas, mūsdienās ir nepieciešams izmantot kaut ko jaunu, interesantu un nestandartu. Tas veicina bērnu iztēli. Iztēle ir cilvēka radošā procesa galvenais virzītājspēks. Iztēle būtiski paplašina un padziļina izziņas procesu. Diplomdarbā veikts pētījums par iztēles attīstību sākumskolas vecuma bērniem vizuālās mākslas stundās. Secināts, ka, izmantojot didaktiskās spēles un netradicionālās zīmēšanas tehnikas vizuālās mākslas stundās 3. klasē, iztēles attīstīšanas process būs efektīvāks.
 
The essence of imagination, from the point of view of different authors, the functions and types of imagination, the specifics of the development of imagination at the primary school age and modern approaches to the development of imagination were studied and analyzed in the diploma thesis. To develop the creative abilities of children in elementary school today, it is necessary to use something new, interesting, non-standard. This contributes to the development of children's imagination. Imagination is the main driving force of the human creative process . Imagination significantly expands and deepens the process of cognition. In the diploma thesis, a research is carried out on the development of imagination for primary school children in visual arts lessons. It is concluded that when using didactic games and non-traditional drawing techniques in the lessons for fine arts in Forms 3, the process of developing the imagination will be more effective.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60813
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV