Pedagoģisko un materiālo resursu izvērtējums Valsts aizsardzības mācības programmas īstenošanai vidējā izglītībā
Author
Juškāns, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kozlovs, Ņikita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors ir novērojis, ka pastāv būtiskas atšķirības Valsts aizsardzības mācību procesa nodrošināšanā starp izglītības iestādēm un reģioniem kā arī ir starp Valsts aizsardzības mācību un citiem mācību priekšmetiem ir vērojama līdzība un tēmu dublēšanās kā arī resursu ierobežojumi. Maģistra darba tēma ir Pedagoģisko un materiālo resursu izvērtējums Valsts aizsardzības mācības programmas īstenošanai vidējā izglītībā. Pētījuma mērķis ir noteikt un izstrādāt risinājumus Valsts aizsardzības mācības programmas ieviešanas pilnveidošanai. Pētījuma uzdevumi izriet no Valsts aizsardzības mācības programmas īstenošanas aspekta un ieviešanas principiem un resursu pieejamības. Uzdevumu sasniegšanai ir izmantots gadījuma pētījums un anketēšana divām respondentu grupām. Darbā ir iekļautas 3 (trīs) tabulas un 32 (trīsdesmit divi) attēli. Darba apjoms ir 78 lapaspuses bez pielikumiem. Atslēgas vārdi: Valsts aizsardzības mācība, Vispārējā valsts aizsardzība, Caurviju prasmes, Kompetenču pieeja, Mācību vide, Starpriekšmetu saikne, Starpdisciplinārā saikne, Resursu pieejamība The author of the paper has observed that there are significant differences in the provision of the national defense teaching process between educational institutions and regions, as well as between the national defense teaching and other subjects containing similarities and duplication of topics, as well as resource constraints. The topic of the master's thesis is the Evaluation of pedagogical and material resources for the implementation of the national defense curriculum in secondary education. The aim of the research is to identify and develop solutions for the improvement of the implementation of the national defense curriculum. The tasks of the research follow from the aspect of implementation of the national defense curriculum and the principles of implementation and availability of resources. A case study and a questionnaire for two groups of respondents have been used to achieve the tasks. The work includes 3 (three) tables and 32 (thirty-two) figures. Thesis consists of 78 pages without appendixes. Keywords: National Defense Training, General National Defense, Cross-Cutting Skills, Competences Approach, Learning Environment, Cross-Curricular Link, Interdisciplinary Links, Resource Access