Muzikālās rotaļas 4-5 gadīgu bērnu ritma izjūtas attīstīšanai pirmsskolā
Author
Bērziņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kristīnes Bērziņas izstrādātā kvalifikācijas darba temats ir “Muzikālās rotaļas 4-5 gadīgu bērnu ritma izjūtas attīstīšanai pirmsskolā”. Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes docentes Dr. paed. Ligitas Stramkales vadībā. Kvalifikācijas darba pētījuma objekts ir muzikālās rotaļas pirmsskolā. Pētījuma priekšmets ir ritma izjūtas attīstīšana 4-5 gadīgiem bērniem, pētījuma mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski izpētīt muzikālo rotaļu iespējas bērnu ritma izjūtas attīstīšanai. Kvalifikācijas darbā tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. Analizēt zinātnieku atziņas par muzikālo rotaļu ietekmi bērnu ritma izjūtas attīstīšanai. 2. Teorētiski un praktiski pētīt ritmisko darbību un tās nozīmi pirmsskolas vecumā. 3. Aptaujas veidā noskaidrot vecāku viedokli par bērnu ritma izjūtu. 4. Analizēt iegūtos datus un izstrādāt secinājumus. Pētījumā tika pierādīts, ka muzikālās rotaļas sekmēs 4-5 gadīgu bērnu ritma izjūtas attīstīšanu, ja tiek veicināta interese un emocionālā atsaucība, tiek ievērots vienmērīgs ritma izpildījums, tiek saskaņotas ķermeņa kustības ar dziedāšanu. Kvalifikācijas darbs sastāv no 42 lpp, anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, secinājumiem, 36 literatūras avotiem, 1 tabulas, 23 attēliem, 14 pielikumiem. Kristīne Bērziņa’s qualification paper theme is “Musical games for the development of the sense of rhythm of 4-5 year old children in preschool”. It was developed in University of Latvia, faculty of Pedagogy, Psychology and Art, under the guidance of Dr. Paed associate professor Ligita Stramkale. The object of the research of the qualification paper is musical games for preschool. The subject of the research is the development of a sense of rhythm in 4-5 year old children, the aim of the study is to theoretically analyze and practically investigate the possibilities of musical games for developing children's sense of rhythm. The author of the qualification paper has set the following objectives: 1. To analyze the findings of scientists on the impact of musical games on the development of children's sense of rhythm. 2. Theoretically and practically study rhythmic activity and its significance in pre-school age. 3. Find out the opinion of parents about children's sense of rhythm in a form of a survey. 4. Analyze the obtained information and draw conclusions. The research proved that musical games will contribute to the development of the sense of rhythm in 4-5-year-old children, if interest and emotional responsiveness are encouraged, a smooth performance of the rhythm is observed, and body movements are coordinated with singing. The qualification paper consists of 42 pages, annotations in Latvian and English, introduction, theoretical part, empirical part, conclusions, 36 literature sources, 1 table, 23 pictures, 14 appendices.