4-5 gadīgu bērnu uzvedības kultūras veicināšana pirmsskolā
Author
Rozenbaha, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Signe Rozenbaha Darba tēma: 4 – 5 gadīgu bērnu uzvedības kultūras veicināšana pirmsskolā Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 4 – 5 gadīgu bērnu uzvedības kultūras veidošanās gaitu un tās sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma jautājums: Kādu paņēmienu izmantošana efektīvāk veicina pirmsskolas bērnu uzvedības kultūras veidošanos? Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt psiholoģiski pedagoģisko literatūru par uzvedības kultūru, tās veidošanos bērniem pirmsskolas vecumā. 2. Raksturot pieaugušo ietekmi uz pirmsskolēnu uzvedības kultūras veidošanos. 3. Pētīt bērnu uzvedības kultūras sekmēšanas iespējas pirmsskolā, izstrādāt ieteikumus skolotājiem. Darba teorētiskajā daļā tiek raksturota uzvedības kultūra, raksturots pieaugušais kā uzvedības kultūras izpratnes veidotājs, kā arī analizētas dažādas metodes un paņēmieni uzvedības veidošanai. Darba pētnieciskajā daļā tiek izmantotas pedagoģiskās novērošanas metode un praktiskā darbība ar bērniem. Izstrādāti kritēriji bērnu uzvedības prasmju novērošanai gan sākotnēji, gan atkārtoti pēc pedagoģiskās darbības. Pedagoģiskajai darbībai tika izvēlētas rotaļas, situāciju analīzes, praktiskie vingrinājumi, literāri teksti. Praktiskais pētījums pierādīja, ka ar šīm aktivitātēm ir iespējams uzlabot bērnu uzvedības prasmes. Atslēgas vārdi: uzvedības kultūra, etiķete, 4 – 5 gadus veci bērni, pedagoģiskā darbība. Darba apjoms: 43 lpp, 2 tabulas, 13 attēli, 38 literatūras avoti, 4 pielikumi. Author of the work: Signe Rozenbaha Theme of the work: Promoting the behavioral culture of 4-5 year old children in preschool. Research of the study: Theoretically and practically to find out the course of formation of 4- 5 year old children's behavioral culture and its promotion in the pre-school pedagogical process. Research question: What techniques are more effective in promoting a behavioral culture in pre- school children? Research tasks: 1. To analyze the psychological pedagogical literature on behavioral culture, its formation in preschool children. 2. To characterize the influence of adults on the formation of pre-school behavior culture. 3. To study the possibilities of promoting children's behavioral culture in preschool, to develop recommendations for teachers. The theoretical part of the work describes the behavioral culture, describes the adult as a creator of behavioral culture, as well as analyzes various methods and techniques for behavioral formation. In the research part of the work, criteria for the observation of children's behavioral skills are developed both initially and repeatedly after pedagogical activity. Games, situation analyzes, practical exercises, literary texts were chosen for the pedagogical activity. Practical research has shown that these methods can improve children's behavioral skills. Keywords: behavioral culture, etiquette, 4-5 years old children, pedagogical activity. Work volume: 43 pages, 2 tables, 13 pictures, 38 literature sources, 4 attachments.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Mātes izpratnes par bērna uzvedības motīviem saistības ar mātes dusmām un bērna uzvedības problēmu vērtējumu divus gadus vecu bērnu mātēm
Birzniece, Gita (Latvijas Universitāte, 2010)Veicot mātes – bērna video novērošanu brīvās spēles situācijā un tai sekojošu interviju ar mātēm, šī pētījuma ietvaros tika noskaidrots, kā mātes izprot sava bērna uzvedības motīvus un vai noteikti mātes izpratnes kritēriji ... -
Bērnu ar uzvedības traucējumiem uzvedības kultūras veidošanās pirmsskolā.
Liepiņa, Digna (Latvijas Universitāte, 2006)Pētījuma mērķis: Bērnu ar uzvedības traucējumiem uzvedības kultūras veidošanās nosacījumu izpēte. Darba teorētiskā daļa balstās uz ārzemju psihologu un pedagogu N. L. Geidža, D. C. Berlinera, R. Špallekas, R. Kempbela, ... -
Skolotāju skaidrojumi par skolēnu problemātiskas uzvedības motīviem un pašnovērtētā uzvedības un emocionālā reakcij uz skolēnu problemātisko uzvedību
Knipše, Signe (Latvijas Universitāte, 2013)Kvalitatīvi kvantitatīvajā pētījumā, izmantojot trīs situāciju aprakstus, tika veiktas strukturētas sarunas ar skolotājiem par skolēnu problemātiskas uzvedības motīviem un pašnovērtēto uzvedības un emocionālo reakciju. ...