Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorStupina, Lindija Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-03T02:01:19Z
dc.date.available2022-12-03T02:01:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90769
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61337
dc.description.abstractLindijas Lindas Stupinas kvalifikācijas darbs par tēmu “3 – 4 gadus vecu bērnu valodas attīstības veicināšana pirmsskolā” izstrādāts Latvijas Universitātē, Dr.paed. Ievas Margevičas-Grinbergas vadībā. Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt teorētisko literatūru par konkrētā vecuma valodas attīstību, iepazīt un analizēt faktorus, kas spēj veicināt bērnu valodas attīstības veicināšanu, kā arī veikt praktiskās darbības analīzi, atklājot pētāmo bērnu valodas attīstības līmeni. Atslēgas vārdi: valodas attīstība, valodas veicināšana, pirmsskola, 3 – 4 gadus veci bērni. Pētījuma problēma: arvien biežāk tiek sastapti un novēroti bērni, kuriem ir nepietiekams valodas attīstības līmenis. Problēmas cēlonis tiek saskatīts bērna audzināšanā ģimenē, kur vecāki aizstāj sarunas un praktisku darbošanos ar dažādām digitālajām ierīcēm vai rotaļlietām, kas var izmainīt to, kā bērns uztver informāciju un attīsta valodu, kas laika gaitā noved pie tā, ka bērns nemāk izteikties un veidot teikumus, lai risinātos saprotama saruna. Iegūtie rezultāti parādīja to, ja ikdienā aktīvi strādā ar bērnu, tad visiem būs novērojami uzlabojumi, kas ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: Ja skolotāja regulāri sava darbā izmanto pasaku lasīšanu, to pārrunāšanu ar bērniem, attēlu aplūkošanu, stāstīšanu, tad bērnu valodas attīstībā ir vērojama izaugsme. Kvalifikācijas darba apjoms sastāv no 48 lappusēm un 1 pielikuma. Pētījums sastāda divas daļas - teorētisko un empīrisko. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek iepazīta un analizēta literatūra par 3 – 4 gadus vecu bērnu valodas raksturojumu, analizēta valodas apgūšana pirmsskolā, kā arī tiek noskaidroti un apkopoti faktori un veidi, kas spēj pozitīvi ietekmēt valodas veicināšanu bērniem pirmsskolā. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums ar metodi “Pastāsti par zīmējumu”, lai noteiktu bērnu aktīvo vārdu krājumu. Interneta aptauja citu pedagogu vidū, lai secinātu, kāda ir viņu pieredze praksē ar valodas attīstības līmeni pirmsskolās 3 - 4 gadus veciem bērniem. Secinājumi: Izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies, kas nozīmē, ka izvēlētā pētījuma metodika ir bijusi efektīva.
dc.description.abstractLindia Linda Stupina's qualification work on “Language development of 3-4-year-olds in preschool” has been developed at the University of Latvia, Dr. Ped. Under the leadership of Ieva Margevics-Grinberg. Purpose of the qualification work: to study theoretical literature on the development of the language of a given age, to familiarise themselves with and analyse factors capable of contributing to the development of the language of children, and to carry out a practical analysis of the level of development of children's speech. Key words: language development, language promotion, preschool, 3-4 year olds. The problem of the study: children with insufficient levels of language are increasingly encountered and observed. The cause of the problem is seen in parenting a child in a family where parents replace conversation and practical handling of varios digital devices or toys, which can change how a child perceives information and develops language that, ovet time, leads to a child not being able to express themselves and shape sentences to have an understandable conversation. The results obtained showed that if you`re actively working with child on a day-to-day basis, then everyone will see improvements that allow you to confirm the hypothesis you originally made: If a teacher regulary uses fairy tale reading, discussing them with children, looking at pictures, telling them, then there is growht in children`s language development. The size of the qualification work consists of 48 pages and 1 attachments. The study consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part of the qualification work examines and analyses the literature on the characterization of children aged 3-4 years, analyses the learning of language in pre-school, and identifies and summarises the factors and types that can have a positive impact on the promotion of language for children in preschool. In the empirical part, a study is conducted with the “Tell About Drawing” method to determine children's active vocabulary. An Internet survey among other educators to conclude what their experience is in practice with child-language development levels in preschool. Conclusions: The hypothesis raised has been confirmed, which means that the chosen study methodology has been effective.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvalodas attīstība
dc.subjectvalodas veicināšana
dc.subjectpirmsskola
dc.subject3 - 4 gadus veci bērni
dc.title3-4 gadus vecu bērnu valodas attīstības veicināšana pirmsskolā
dc.title.alternativeLanguage development of 3-4 years-olds in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record