Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorZaļuma, Rasa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-03T02:01:20Z
dc.date.available2022-12-03T02:01:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90818
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61341
dc.description.abstractAkcentu maiņa izglītībā, tehnoloģiju attīstība nosaka jaunu pieeju ne tikai zināšanu un prasmju apguvē, bet arī liek mainīt cilvēka domāšanas veidu kopumā. Kompetencēs balstīta izglītība rosina domāt par pārmaiņām un jauniem horizontiem ikvienā mācību jomā. Jau pirmsskolas vecumā bērni mācās spriest, secināt un prognozēt. Izziņas intereses rosinātāja ir rotaļa dabā. Tā veicina pozitīvo attieksmi, izziņas interesi un motivē bērnu pievērsties dabaszinātnēm. Pētot, novērojot, izmēģinot, bērns gūst pieredzi, uzkrāj zināšanas un attīsta daudzveidīgas prasmes. Kvalifikācijas darba tēma ir “Izziņas intereses veicināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem rotaļās dabā.” Tēmas aktualitāti nosaka straujās pārmaiņas izglītībā kopumā. Bērni, darbojoties praktiski, rotaļājoties dabā – attīsta izziņas interesi, pilnveido savu redzesloku un paplašina pieredzi. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un pētnieciskās daļas. Kvalifikācijas darba apjoms ir 34 lappuses. Tas ietver 4 tabulas, 5 attēlus, secinājumus un priekšlikumus. Darbā izmantoti 27 literatūras avoti. Darba mērķis: teorētiski un praktiski izzināt izziņas intereses veicināšanas iespējas rotaļās dabā 5 – 6 gadus veciem bērniem. Darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagogu un psihologu atziņas par 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstību. 2.Apkopot teorētiskās atziņas par izziņas intereses veidošanos un to veicināšanu 5 – 6 gadus veciem bērniem. 3.Raksturot rotaļas dabā, to nozīmi bērnu darbībā. 4.Izzināt 5 – 6 gadus vecu bērnu izziņas intereses veicināšanas iespējas rotaļās dabā. 5.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījumā izmantotās metodes: •Teorētiskā: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. •Empīriskās: bērnu patstāvīgās darbības vērojums, datu matemātiskā analīze. Pētījuma bāze : x pirmsskolas izglītības iestādes 14 bērni vecumā no 5 – 6 gadiem un 2 pedagogi
dc.description.abstractThe change of accents in education and the development of technologies not only determine a new approach to the acquisition of knowledge and skills, but also force people to change their way of thinking in general. Competency-based education encourages thinking about change and new horizons in every field of education. As early as the preschool age, children are already learning to reason and make conclusions and predictions. Cognitive interest is encouraged by outdoor play. It promotes positive attitude and cognitive interest and motivates the child to turn to natural sciences. During outdoor play, children can realise themselves and create something new. The topic of the qualification project is “Promoting Cognitive Interest in 5 to 6-Year-Old Children Through Outdoor Play”. The relevance of the topic is determined by the rapid changes in education in general. When children work practically and play outdoors, they develop cognitive interest, expand their horizons and improve their experience. The volume of the thesis is 34 pages. Qualification project it includes 4 tables, 5 figures, used 27 literature sources, and appendices. Research object: children’s activity during outdoor play. Research subject: cognitive interest in 5 to 6-year-old children. Research aim: theoretical and practical exploration of the ways to promote cognitive interest through outdoor play. Research objectives: 1.Analyse conclusions of educators and psychologists on the development of 5 to 6-year-old children. 2.Summarise theoretical conclusions on the formation of cognitive interest and its promotion in 5 to 6-year-old children. 3.Describe outdoor play and its importance in child development. 4.Explore the ways to promote cognitive interest in 5 to 6-year-old children through outdoor play. 5.Summarise and analyse the results obtained. Research methods: •Theoretical: analysis of pedagogical and psychological literature. •Empirical: observation of children’s independent activity and Research Analysis of Results. Research basis: 14 children aged 5 to 6 years and 2 educators from preschool education institution X
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectizziņas intereses,
dc.subjectpirmsskola,
dc.subjectdaba,
dc.subjectrotaļas dabā,
dc.subjectbērni.
dc.titleIzziņas intereses veicināšana 5 - 6 gadus veciem bērniem rotaļās dabā
dc.title.alternativePromoting Cognitive Interest in 5 to 6-Year-Old Children Through Outdoor Play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record