Stājas profilakses iespējas 3-4 gadus veciem pirmsskolas vecuma bērniem pedagoģiskajā procesā
Author
Dortāne, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore par sava bakalaura darba tēmu ir izvēlējusies Stājas profilakses iespējas 3-4 gadus veciem pirmsskolas vecuma bērniem pedagoģiskajā procesā , kā aktuālu tēmu, jo mūsdienās cilvēka dzīvi ir pārņēmušas dažādas tehnoloģijas, kuru dēļ fiziskā aktivitāte ir samazinājusies un turpina samazināties ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. Bērnu stāja parāda bērna fizisko attīstību, kā arī, kustību un balsta aparāta attīstības stāvokli. Jānorāda, ka stāja norāda ne tikai uz fizisko attīstību, bet arī uz bērna veselību kopumā, tostarp, labu pašsajūtu un emocionālo stāvokli un nepareiza stāja rada novirzes fiziskajā attīstībā, ko vēlāk ir ļoti grūti vai pat neiespējami izlabot. Pētījuma mērķis: analizēt teorētisko literatūru par bērnu stājas attīstību un pētīt tās sekmēšanas iespējas 3-4 gadīgiem bērniem pirmskolas pedagoģiskajā procesā. Darbs sastāv no ievada, trijām nodaļām, rezultātu un secinājumu daļas. Darba pirmo un otro nodaļu veido teorija, savukārt darba trešajā nodaļā tiek aprakstīts veiktais pētījums- aptauja- veicot iegūto datu analīzi. Pamatojoties uz iegūto informāciju ir izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi. Darba rezultātā darba autore secināja, ka veiksmīgai bērnu fiziskai attīstībai ir nepieciešama kustību aktivitāte, kuras laikā tiek attīstītas fiziskās spējas (īpašības). 3 – 4 gadu vecumā stājas traucējumi bērniem vēl netiek uzskatīti par slimību, jo, laicīgi tos konstatējot, ir iespējams panākt, ka tie neprogresē, tādējādi normalizējot stāju Atslēgvārdi: bērns, stāja, fiziskā aktivitāte, vingrojumi. The author of the work has chosen as the topic of her bachelor's thesis the possibilities of prevention of posture for 3-4-year-old preschool children in the pedagogical process, as a topical topic, because nowadays various technologies have taken over human life, due to which physical activity has decreased and continues to decrease not only for children, but also for adults. Children's posture shows the child's physical development, as well as the state of movement and development of the supporting apparatus. It should be noted that posture indicates not only physical development, but also the child's health in general, including well-being and emotional state, and incorrect posture causes deviations in physical development, which are very difficult or even impossible to correct later. The purpose of the study: to analyze the theoretical literature on the development of children's posture and to study the possibilities of promoting it for 3-4-year-old children in the preschool pedagogical process. The work consists of an introduction, three chapters, results and conclusions. The first and second chapters of the work consist of theory, while the third chapter of the work describes the conducted research - survey - analyzing the obtained data. Based on the obtained information, conclusions have been drawn and proposals put forward. As a result of the work, the author concluded that the successful physical development of children requires movement activity during which physical abilities (characteristics) are developed. At the age of 3-4 years, posture disorders in children are not yet considered a disease, because if they are detected in time, it is possible to prevent them from progressing, thus normalizing the posture Keywords: child, posture, physical activity, exercises.