Pašvadītas mācīšanās prasmju veidošanās 3.klases skolēnu mācību procesā
Author
Smilgaine, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: Pašvadītas mācīšanās prasmju veidošanās 3.klases skolēnu mācību procesā Bakalaura darba autors: Elīna Smilgaine Bakalaura darba vadītāja: Dr. paed. Anita Petere Bakalaura darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt pašvadītās mācīšanās veidošanās nosacījumus. Bakalaura darba apjoms: 65 lpp., 9 attēli, 10 tabulas, darba izstrādei izmantots 31 literatūras avots, 1 pielikums. Pētījuma saturs: Bakalaura darba pētījums ietver trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā tiek analizēta skolēnu pašvadītā mācīšanās literatūras aspektā, ar kuras palīdzību noskaidrota pašvadītās mācīšanās būtība. Otrajā nodaļā tiek analizētas teorētiskās nostādnes “Skola2030” skatījumā, pamatojoties uz spēkā esošiem Ministru kabineta noteikumiem, kā arī “Skola 2030” iekļautajiem metodiskajiem materiāliem. Savukārt trešajā nodaļā darba autore veic pētījuma metodoloģisko raksturojumu, pedagoģisko situāciju un daļēji strukturētu interviju analīzi, lai secinātu, kā veicināt skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes. Rezultātu apraksts: Veicot plānveidīgu, mērķtiecīgu skolēnu novērošanu un pedagoģisko situāciju analizēšanu, kas noritēja dabiskā vidē, tiek secināts, ka pašvadītas mācīšanās prasmju veidošanās mācību procesā ir iespējama, ja skolotājs mērķtiecīgi virza skolēnu prasmi izvirzīt mērķi, plānot un analizēt savu mācību darbību. Atslēgas vārdi: skolēns mācās izvirzīt mērķi, skolēns mācās plānot, skolēns mācās izvērtēt. Title of the Bachelor thesis: Formation of self-directed learning skills in the study process for 3rd grade students Author of the Bachelor thesis: Elīna Smilgaine Supervisor of the Bachelor thesis: Dr. paed. Anita Petere Aim of the Bachelor thesis: To theoretically analyze and to test in practice the conditions for the formation of self-directed learning. Bachelor thesis consists of: 65 pages, 9 illustrations, 10 tables, 31 references used, 1 appendix. Content of the research: Bachelor thesis consists of 3 sections. In the first section, students' self-directed learning is analyzed from the aspect of literature, with the help of which the nature of self-directed learning is formed. The second chapter analyzes the theoretical guidelines from the "Skola 2030" point of view as well as the current regulations and " Skola 2030" methodical materials. In the third section the author sets the description of research's methodology, as well as analyzes pedagogical situations and semi-structured interviews in order to conclude ways how to promote student's self-directed learning skills. Main results: By carrying out planned, purposeful observation of students and analyzing pedagogical situations that took place in the natural environment, it is concluded that the formation of self-directed learning skills in the learning process is possible if the teacher purposefully directs the students' skills towards goal setting, planning and the evaluation of one's own work. Key words: student learns to set the target, student learns to plan, student learns to evaluate.