Spēles izmantošana intelektuālās attīstības veicināšanai matemātikas mācību jomā 5-6 gadu veciem bērniem
Author
Rodeviča, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Jeļena Rodeviča. Darba nosaukums: Spēles izmantošana intelektuālās attīstības veicināšanai matemātikas mācību jomā 5-6 gadu veciem bērniem. Bakalaura darba mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt un analizēt spēles elementu izmantošanu, matemātikas mācību jomā iespējas intelektuālās attīstības veicināšanā 5-6 gadus veciem bērniem. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām un 5 apakšnodaļām. Pirma nodaļā ir aplūkoti vairāku autoru teorētiskie skaidrojumi un atziņas par intelektuālās attīstības raksturojumu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Teorētiskas literatūras izpētē ļauj secināt, kā intelekts – ir izziņas process, kurā attīstās galvenās darbības funkcijas: domāšana, runa, atmiņa, uzmanība, iztēle un uztvere, spējas izzināt, pētīt darot. 5-6 gadu vecumā spēle ir neatņemama sastāvdaļa tā ir galvena bērna darbība. Otra nodaļā ir aplūkoti vairāku autoru teorētiskie atziņas par matemātikas nodarbības saturu un organizācija procesu pirmsskolā, gan klātiene, gan attālināti. Šajā nodaļa ir aprakstīti metodes, paņēmieni un ieteikumi par didaktiskās spēles paņēmienu matemātikas mācību jomā klātiene un attālinātas apmācības laikā posmā. Bakalaura darba ietvaros bija veikti 3 pētījumi aptaujas veida, gan vecākiem, gan pirmsskolas skolotājiem, par didaktiskas spēles paņēmienu matemātikas mācību jomā bērna bērna ikdienas dzīvē. Kā var integrēt spēles paņēmienu rotaļnodarbības procesā, gan klātiene, gan attālināti. Darba apjoms ir 63 lapaspuses. Attēlu skaits – 9., fotogrāfijas skaits – 7., tabulu skaits – 6., shēmu skaits – 1., pielikumu skaits – 5., izmantoto informācijas avotu skaits – 32. Author of the work: Jelena Rodeviča. Title of work: Using the game to promote intellectual development in the field of mathematics for 5-6-year-old children. The purpose of the bachelor thesis. Learn and analyze the game element theoretically and practically use, opportunities for promoting intellectual development in the field mathematics education for 5-6 years for old children. The bachelor thesis consists of 2 chapters and 5 subsections. The first chapter deals with the theoretical explanations and findings of several authors characteristics of intellectual development in the preschool pedagogical process, this chapter includes 3 in subdivisions. The study of theoretical literature allows us to conclude that intelligence is a cognitive process in which the main functional functions develop: thinking, speech, memory, attention, imagination and perception, the ability to learn, to study by doing. The game is an integral part of 5-6 year – old children, it is main child activity. The second chapter deals with the theoretical insights of several authors about mathematics lessons content and organization of processes in preschool, both face-to-face and remotely. This chapter includes 2 subsections that describe methods, techniques and recommendations for didactic games techniques in the field of mathematics teaching in face- to-face and distance learning during the phase. As part of the bachelor's thesis, 3 survey-type studies were conducted, both for parents and for pre-school teachers, about the didactic game technique in the field of mathematics learning for children in the child's daily life. How can the game technique be integrated into the play lesson process, both face-to-face, both remotely. The volume of work is 63 pages. Number of images – 9., number of photographs – 7., number of tables – 6., number of schemes – 1., number of appendices – 5., used sources of information number – 32.