4 - 5 gadīgu bērnu plānošanas prasmju sekmēšana gleznošanā
Author
Ungure, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Signe Ungure bakalaura darbā “ 4 – 5 gadīgu bērnu plānošanas prasmju sekmēšana gleznošanā”, kas izstrādāts Dr. paed. Dagnijas Vigules vadībā, tiek pētīta plānošanas prasmju būtība, un tās sekmēšana gleznošanā. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt plānošanas prasmju attīstības iespējas gleznošanā 4 – 5 gadīgiem bērniem. Lai pierādītu darbā izvirzīto hpotēzi, autore ir veikusi teorētisko un praktisko pētījumu. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām, secinājumiem, un, noslēgumā, tiek sniegti ieteikumi pedagogiem šīs prasmes attīstīšanai saviem audzēkņiem. Pirmajā nodaļā tiek analizēta teorija par plānošanas prasmju būtību un attīstīšanas iespējām praktiskajā darbā ar bērniem. Tiek aplūkota 4 – 5 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības, iepazīstoties tuvāk ar kognitīvo un metakognitīvo attīstību, kā arī tiek analizēta gleznošana plānošana sprasmju attīstības kontekstā. Darbā izmantoti tādi autori kā E.Vanags, V. Purēns, R. Fišers, Ann S. Epstein, Lawrence J. Schweinhart. Bakalaura darba otrajā daļā iegūtās teorētiskās atziņas tiek pārbaudītas praksē, veicot pedagoģisko izmēģinājuma darbību Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē A, izvirzot kritērijus, pēc kuriem tiek analizēta plānošanas prasmju attīstība, lai pierādītu pētījumā izvirzīto hipotēzi. Pētījuma noslēgumā tiek sniegti ieteikumi pedagogiem. Bakalaura darba izstrādē izmantoti 45 literatūras avoti angļu un latviešu valodā, 9 attēli, 3 tabulas. Bakalaura darba kopējais apjoms ir 46 lapaspuses. Atslēgas vārdi: gleznošana, plānošanas prasmes, 4 – 5 gadīgi bērni, pirmsskola. Signe Ungure's bachelor's thesis "Planning skills development for 4 to 5-year-old children in painting" was developed under the leadership of Doctor in Pedagogy Dagnija Vigule. In this paper, the planning skills in painting and the development of these skills were studied. The purpose of this work was to study the possibilities of planning skills development in painting for 4–5-year-old children both theoretically and in practice. To prove the hypothesis stated in this work, the author has conducted a theoretical and practical research. The bachelor's thesis consists of 2 chapters and 6 subsections, the conclusion part, and the closing part, where recommendations are provided for teachers on how to develop these skills in their students. The first chapter analyses the theory and the core principles of planning skills and the possibilities of their development in practical work with children. The consistencies of the development of 4 to 5-year-old children are examined, thus understanding more about cognitive and metacognitive development, as well as the planning of painting in the context of skills development was analysed. Works by the following authors are used in this work: E. Vanags, V. Purēns, R. Fischer, Ann S. Epstein, Lawrence J. Schweinhart. The theoretical findings defined in the second part of the bachelor's thesis were tested in practice by conducting a pedagogical research activity in the Riga preschool educational institution A. The criteria for the analysis of planning skills development were selected to prove the hypothesis proposed by the research. At the end of the study, recommendations for educators are given. References: 45 literary sources in English and Latvian, 9 images, 3 tables were used in the development of the bachelor thesis. The total volume of this research work is 46 pages. Keywords: painting, planning skills, 4 – 5 -year-old children, preschool.