Pirmsskolas trešā vecuma posma bērnu runas pilnveide muzikālajās rotaļās bilingvālos apstākļos
Author
Gailīte, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Autors: Zanda Gailīte Darba nosaukums: Pirmsskolas trešā vecuma posma bērnu runas pilnveide muzikālajās rotaļās bilingvālos apstākļos. Bakalaura darba vadītājs: Mg. paed. Baiba Brice Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un empīriski pārbaudīt pirmsskolas vecuma bērnu runas pilnveides iespējas muzikālās rotaļās bilingvālos apstākļos. Pētījuma objekts: muzikālās rotaļas pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: bērnu runas pilnveide bilingvālos apstākļos. Pētījuma hipotēze: vecākās pirmsskolas vecuma bērnu runas veicināšana bilingvālos apstākļos notiks sekmīgi, ja -pedagoģiskajā procesā skolotājs izmantos tādas muzikālās darbības kā dziedāšana, muzikālās rotaļas, ritmizēšanu, skandēšanu, skaņu pasakas; -skolotājs mērķtiecīgi pielietos darbībā dažādas metodes un paņēmienus. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru un avotus par 5-6 gadus vecu bērnu runas attīstību bilingvālos apstākļos. 2. Analizēt bērnu runas pilnveides iespējas pirmsskolā bilingvālos apstākļos. 3.Raksturot muzikālās darbības kā bērnu runas pilnveides veicinātājus bilingvālos apstākļos. 4. Veikt empīrisku pētījumu PII, pamatot izvēlētās pētījuma metodes, analizēt empīriskā pētījuma iegūtos rezultātus. 5. Sniegt priekšlikumus bērnu runas pilnveides sekmēšanai bilingvālos apstākļos. Pētījumu metodes: teorētiskās – pedagoģiskās, psiholoģiskās un muzikāli pedagoģiskās literatūras analīze. empīriskās –pedagoģiskais novērojums, bērnu darbības analīze. Teorētiskajā daļā tiek analizētas un aprakstītas pirmsskolas trešā vecumposma bērna runas un valodas attīstības teorētiskās atziņas, īpaši, bilingvālos apstākļos, kā arī bērnu runas attīstības nozīme. Tiek analizētas metodes bērna runas pilnveides sekmēšanai pirmsskolā, īpaši ar muzikālo rotaļu un dziedāšanas palīdzību bilingvālos apstākļos. Empīriskajā daļā veikts pētījums par trešā vecumposma bērnu runas pilnveides sekmēšanas iespējām bilingvālos apstākļos ar muzikālo rotaļu palīdzību. Pētījuma struktūra: anotācija latviešu valodā, anotācija angļu valodā, ievads, 2 nodaļas: teorētiskā daļa un empīriskais pētījums, secinājumi, priekšlikumi, literatūras avotu saraksts, pielikumi. Pētījuma bāze – Rīgas privātās pamatskolas RIMS, PII grupa “0. klase”, 18 bērni, 3. vecumposms. Bakalaura darba apjoms: 73 lappuses, 6 tabulas, 13 attēli, 31 pielikums, 87 literatūras avoti piecās valodās: latviešu (64), angļu (6), poļu (8), vācu (2), krievu (7). Atslēgas vārdi: runas pilnveide, valodas attīstība. Author of the research paper: Zanda Gailīte Theme of the research paper: The development of children speech in preschool using musical activities in bilingual situation. The leader of the research paper: Mg paed Baiba Brice The aim of the research paper: To find out theoretically and to check empirically possibilities to develop children speech using musical activities in bilingual situation. The object of the research paper: Musical activities in preschool. The subject of the research paper: the development of children speech. The hypothesis of the research paper: The development of children speech in bilingual education will happen succesfully if the teacher uses such activities as singing, musical games, rhytmicizing, chanting, fairy tales and the teacher will use purposefully different methods. The tasks of the research paper: 1.To analyse scientific literature and sources about the development of 5-6 years children speech in bilingual situation. 2.To analyse the possibilities to develop children speech in bilingual situation. 3.To describe musical activities what promotes children speech. 4.To do empirical research in preschool, to analyse results. 5.To make proposals what promotes the development of children speech. The methods of the research paper: Theoretically- the analysis of pedagogical and psychological literature Empirically- pedagogical observation and the analysis of children actions. The structure of the research paper: annotation in Latvian language, annotation in English language, introduction, 2 chapters: theoretical and the empirical research, conclusions, proposals, the sources of literature. The base of the research paper: Riga Private Primary school RIMS, preschool group „0”, 18 children. The research paper consists of 73 pages, 6 tables, 13 pictures, 31 additional materials. Sources of literature 87 in 5 languages- Latvian (64), English (6), Polish (8), German (2), Russian (7). Keywords: speech development, language progress