Klasiskā mūzika 4-5 gadīgu bērnu muzikālās uztveres attīstīšanai pirmsskolā
Author
Seķe, Arita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Temats: Klasiskā mūzika 4- 5 gadīgu bērnu mūzikas uztveres attīstīšanai pirmsskolā Darba autore: Arita Seķe Bakalaura darba apjoms: 57 lpp., izmantoti 53 literatūras avoti, 5 tabulas un 6 pielikumi. Darbā tiek pētīta klasiskās mūzikas loma uz bērnu attīstību 4-5 gadus veciem bērniem mūzikas klausīšanās laikā. Darbs sastāv no 2 daļām: 1. Teorētiskā –Mūzikas uztveres būtība 2. Eksperimentālā – pētāmas problēmas izpēte. Atslēgas vārdi : mūzikas uztvere, mūzikas klausīšanās, klasiskās mūzikas loma, emocionālā atsaucība Pētījuma objekts: klasiskās mūzikas klausīšanās process pirmsskolā Pētījuma priekšmets: 4 - 5 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres attīstība. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un empīriski noteikt pirmsskolas vecumu 4-5 gadīgu bērnu mūzikas uztveres attīstības iespējas klasiskās mūzikas klausīšanās procesā. Pētījuma metodes: 1) Teorētiskās literatūras analīze; 2) Empīriskās metodes : •Pedagoģiskā novērošana; •Izmēģinājuma darbība. •Datu matemātiski statistiskā analīze. Pētījuma bāze : Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “ X” divpadsmit 4-5 gadus veci bērni Subject: Classical music for developing music perception of 4-5 year old children in preschool The author of work: Arita Seķe Amount of qualification paper: 57 pages, 53 literary sources, 5 table and 6 annexes are used. The work explores the role of classical music on child development in 4-5-year-old children while listening to music. The work consists of 2 parts: 1. Theoretical - The nature of music perception 2. Experimental - study of the problem to be investigated. Keywords: music perception, listening to music, the role of classical music, emotional response .The object: the process of listening to classical music in preschool The subject: Development of musical perception of 4 - 5-year-old preschool children The aim: o theoretically investigate and empirically determine the possibilities of development of music perception of 4-5-year-old preschool children in the process of listening to classical music. research methodology: 1) Analysis of theoretical literature; 2.) Empirical methods- -Pedagogical observation; -Questionnaire; -Data mathematical statistical analysis. Research base: Riga preschool educational institution "X" for twelve 4-5 years old children