Vārdu krājuma bagātināšana bērniem pirmsskolas izglītības 1. posmā
Author
Cibe, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Vārdu krājuma bagātināšana bērniem pirmsskolas izglītības 1. posmā. Darba autore: Laura Cibe Darba vadītāja: Dr. paed., Ilze Šūmane. Bakalaura apjoms: 82 lappuses, 2 tabulas, 11 attēli, 6 pielikumi, 43 izmantotā literatūra un citi avoti. Nepietiekams vārdu krājums ietekmē daudzus bērna dzīves aspektus – viņa komunikāciju, vispārīgo attīstību un izglītību. Bakalauram ir trīs daļas – divas teorijas nodaļas un viena pētījuma nodaļa. Pirmajās divās nodaļās darba autore analizēja teorētisko literatūru par bērnu attīstību dažādos vecumos, vārdu krājuma bagātināšanu bērniem, kā arī dažādus rotaļu veidus un to ietekmi uz bērniem. Pētījuma laikā, darba autore novēroja bērnu saziņu, veica interviju ar grupas skolotājām, izmantoja dažādus rotaļu veidus, kas veicina vārda krājuma pilnveidošanos 1. vecumposma bērniem. Paralēli apkopojot rezultātus un secinot, kādas ir izmaiņas bērnu valodas krājumā. Galvenais secinājums: vārdu krājuma bagātināšana 1. vecumposmam notiek caur visiem rotaļu veidiem, ja rotaļas tiek veiktas atkārtoti un tiek nodrošināta pozitīva gaisotnē. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītības 1. pakāpe, vārdu krājuma bagātināšana, vecumposmu īpatnības, rotaļu veidi. Title of work: Vocabulary enrichment for children in the 1st stage of preschool education. Author of the work: Laura Cibe Supervisor: Dr. ed., Ilze Šumane. Bachelor's degree: 82 pages, 2 tables, 11 images, 6 supplement, 43 references and other sources. Insufficient vocabulary affects many aspects of a child's life - his communication, general development and education. The bachelor's degree has three parts - two theoretical units and one research unit. In the first two chapters, the author analyzed development of children at different ages, the theoretical literature on vocabulary enrichment for children, as well as different types of games and their impact on children. During the research, the author of the paper conducted a vocabulary test for children of the 1st age stage, didactic materials were prepared, appropriate finger games and counting games were selected, as well as movement games. At the same time, summarizing the results and concluding what changes there are in the children's language collection. Main conclusion: vocabulary enrichment for age 1 occurs through all types of games, if games is repeated and a positive atmosphere is provided. Key words: 1st age stage, vocabulary enrichment, characteristics of age stages, types of play.