5 – 6 gadīgu bērnu lēkšanas un mešanas prasmju apguve sporta nodarbībās
Author
Goldberga, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore ir Linda Goldberga. Bakalaura darba tēma ir 5-6 gadīgu bērnu lēkšanas un mešanas prasmju apguve sporta nodarbībās. Darbā tiek pētīta lēkšanas un mešanas kustību apguve 5-6 gadīgu bērnu grupā, sporta nodarbībās. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kurā sporta nodarbības daļā galvenajā vai rotaļā lēkšanas un mešanas kustības tiek izpildītas precīzāk. Pirmajā nodaļā tika analizētas autoru atziņas par vecumposma raksturojumu, tika apskatītas bērna vecumposma raksturojošās kategorijas sociālā, emocionālā, fiziskā, intelektuālā joma. Otrajā nodaļā tika apskatītas autoru teorētiskās atziņas par lēkšanas un mešanas kustībām un to apguves metodēm. Balstoties teorijā tika izstrādāti kustību vērtēšanas kritēriji, kuri tika lietoti vērojot un salīdzinot lēkšanas un mešanas kustību precizitāti nodarbības galvenajā daļā un rotaļā. Trešajā nodaļā tika analizēts empīriskais pētījums aprakstīta tā norise un veikta rezultātu analīze. Balstoties autoru atziņās par pedagoģisko pētījumu, tika atlasīta kontroles grupa, kuru autore vēro un apraksta. Apkopojot iegūtos datus tika secināts, ka lēkšanas un mešanas kustības precīzāk tiek izpildītas nodarbības galvenajā daļā. Lai atbilde uz pētāmo jautājumu būtu objektīvāka, pētījumu vajadzētu atkārtot lielākam bērnu skaitam ilgākā laika periodā. Bakalaura darba apjoms: 54 lpp. Bakalaura darbā ir ievietotas 16 tabulas, 4 attēli, 51 literatūras un citi avoti. Atslēgas vārdi: pamatkustības, lēkšana, mešana, pirmsskola. The author of bachelor’s thesis is Linda Goldberga. The topic of this bachelor’s thesis is “Jumping and throwing skill learning in physical education for 5 – 6 years old children”. Thesis examines the learning of jumping and throwing movements in a group of 5-6-year-old children, in sports lessons. The aim of the bachelor thesis is to find out in which part of the sports lesson, in the main or in the game, jumping and throwing movements are performed more accurately. In the first chapter were analyzed the authors' findings on the characteristics of the age in the social, emotional, physical, intellectual field. The second chapter contains the authors theoretical findings on jumping and throwing skill learning. Based on the theory, movement evaluation criteria were developed, which were used when observing and comparing the accuracy of jumping and throwing movements in the main part of the lesson and in the game. In the third chapter, the empirical research was analyzed, its progress was described and the results were analyzed. Based on the authors' knowledge of the pedagogical research, a control group was selected, which the author observes and describes. Summarizing the obtained data, it was concluded that jumping and throwing movements are performed more accurately in the main part of the lesson. In order for the answer to the research question to be more objective, the study should be repeated with a larger number of children over a longer period of time. Volume of bachelor thesis: 54 pages. 16 tables, 4 pictures, 51 literature and other sources are included in the bachelor thesis. Key words: basic movements, jumping, throwing, preschool.