Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorAndersone, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:53Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90784
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61404
dc.description.abstractAutores bakalaura darba tēma ir “5 - 6 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšana tehnoloģiju mācību jomā”. Darba pētījuma mērķis ir teorētiski un empīriski izzināt pašvadītu mācīšanos tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas vecākajā vecumposmā. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pašvadītu mācīšanos. 2.Raksturot pedagoga lomu pašvadītas mācīšanās sekmēšanā 3.Raksturot pašvadītas mācīšanās spējas 5-6 gadus veciem bērniem 4.Veikt pētījumu par pašvadītas mācīšanās sekmēšanu tehnoloģiju mācību jomā. Bakalaura darbs sevī ietver teorētisko un empīrisko daļu. Teorētiskajā daļā pamatojoties uz R.Fišera (2005), A. Šponas (2006), L. Priedes un D. Vigules (2012), A.Randohas un D. Augstkalnes (2012) un A. Šteinbergas, (2013) un citu autoru zinātniskajām atziņām. Autore analizēja pašvadītu mācīšanās spēju apguvi 6 gadus veciem bērniem sagatavošanas grupā. Pēc zinātnisko atziņu analīzes, autore secināja, ka pašvadīta mācīšanās rodas tad, ja vide ir atbilstoša bērna vecumam, interesēm un vajadzībām iekārtota. Tā ir droša un atbilstoša bērna emocionālajai attīstībai un radoša mācīšanās procesa veicināšanai. Empīriskajā pētījuma daļā praktiski tika vēroti bērni visos dienas ritos un īpaša uzmanība tika pievērsta rotaļnodarbībām. Tika piedāvātas nodarbības, kuras sekmēja pašvadītu mācīšanos. Pētījuma sākumā un beigās bērni tika vērtēti pēc izvirzītiem kritērijiem un rādītājiem. Iegūtie dati tika apkopoti un nalizēti. Iegūti secinājumi un sniegti priekšlikumi pašvadītas mācīšanās sekmēšanai. Pētījumam tika izvirzīta hipotēze : pašvadītas mācīšanās spēju sekmēšana 5 - 6 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā būs veiksmīga, ja vide kurā bērns darbojas veicinās prasmi plānot, uzraudzīt, novērtēt savu darbu, kura pētījuma noslēgumā apstiprinājās. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām un 4 apakšnodaļām, tajā ietvertas 2 tabulas un 14 attēli, 3 pielikumi, izmantoti 32 literatūras avoti, no tiem 8 avoti angļu valodā. Darba apjoms 57.lapas. Atslēgas vārdi – pašvadīta mācīšanās, patstāvība, tehnoloģiju mācību joma, sociāli emocionālā mācīšanās
dc.description.abstractThe theme for this bachelor paper is “Promoting 5-6 year old children self-directed learning in the field of technology”. The purpose of bachelor papers research is to theoretically and empirically study self-directed learning in the field of technology in the oldest age of preschool. Research tasks: 1.To analyse the pedagogy and psychology scientists’ knowledge about self-directed learning. 2.Describing the pedagogues’ role in promoting self-directed learning. 3.Describing the abilities of 5-6 year old children for self-directed learning. 4.Conduct a research on promoting self-directed learning in the field of technology. The bachelor paper includes theoretical and empirical part. Theoretical part is based on R.Fišera (2005), A. Šponas (2006), L. Priedes and D. Vigules (2012), A.Randohas and D. Augstkalnes (2012) and A. Šteinbergas, (2013) and other authors scientific knowledge. The author analysed the acquirement for self-directed learning of 6 year old children in the preschool group. After analysing the scientific knowledge, the author concludes that self-directed learning is promoted when the environment is appropriate for the child’s age, interests un needs. The environment is safe and appropriate for the child’s emotional development and it is promoting creative learning processes. In the empirical part of the research, children were practically observed in all of the daily learning routines, and special attention was paid to game based lessons. Lessons that promoted self-directed learning were offered. At the beginning and end of the research children were evaluated according to set criteria and indicators. The obtained data were collected and analysed. Obtained conclusions and presented proposals for promoting self-directed learning. Proposed hypothesis in the research: promoting self-directed learning abilities of 5-6 year old children in the pedagogical process of preschool will be successful if the environment in which the child learns will promote the ability of planning, monitoring and evaluating their own work. The hypothesis was confirmed at the end of research. The bachelor paper consists of 2 chapters and 4 subchapters, including 2 tables and 14 images, 3 annexes, usage of 32 literary sources of which 9 are in English. The scope of work is 57 pages. Keywords – self-directed learning, independence, field of study of technology, social-emotional learning.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectpatstāvība
dc.subjecttehnoloģiju mācību joma
dc.subjectsociāli emocionālā mācīšanās
dc.title5 - 6 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšana tehnoloģiju mācību jomā
dc.title.alternativePromoting sellf-directed learning of children aged 5-6 years in the field of technology training
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record