Saskarsmes prasmju veicināšana rotaļdarbībā 3-4 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Slipiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “Saskarsmes prasmju veicināšana rotaļdarbībā 3-4 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē.” Darba autore: Ieva Slipiņa Darba apjoms: 55 lpp., 17 attēli, 4 tabulas un 27 literatūras avoti. Darba mērķis: izpētīt saskarsmes prasmju veicināšanu rotaļdarbībā 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Teorētiskajā daļā tiek analizēti dažādu autoru darbi, kā piemēram, G. Svences, I. Jurgenas, D. Lieģenieces, R. Andersones u.c. Apkopojot un analizējot pedagoģijas un psiholoģijas zinātniskās atziņas par saskarsmes prasmju attīstīšanu pirmsskolas vecuma bērniem, kāda ir rotaļu nozīme pedagoģiskajā procesā, 3-4 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums. Ievērojot bērna vecumposma īpašības un pielāgojot rotaļdarbību bērna vecumam un attīstībai, ir iespējams sekmīgi attīstīt bērna saskarsmes prasmes. Autore empīriskajā daļā balstoties uz apgūto teoriju, pētīja bērna saskarsmes prasmju attīstību rotaļdarbībā. Pētījuma laikā tika novēroti bērni gan ikdienas brīvajā darbībā, gan rotaļdarbībā. Pētījumā piedalījās 3-4 gadus veci bērni un pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi. Tika noskaidrots pedagogu viedoklis par to, kā veiksmīgāk attīstīt saskarsmes prasmes pirmsskolas izglītības iestādē. Pēc veiktā pētījuma var apgalvot, ka rotaļdarbība ir svarīgs process bērna attīstībā. Caur rotaļām bērns attīsta ne tikai saskarsmes prasmes, bet arī sekmē savas valodas, iztēles, domāšanas un uztveres attīstību. Caur rotaļām bērns spēj brīvi un radoši darboties. Atslēgas vārdi: saskarsmes prasmes, rotaļdarbība, 3-4 gadus veci bērni. Bachelor’s title name: “Promotion of communication skills in play activities for 3-4 year old children in a pre-school educational institution.” The authoress: Ieva Slipina The paper has 55 pages, 17 pictures, 4 tables and 27 literature source. The aim of the paper: to investigate the promotion of communication skills in play activities for 3-4 year old children in a pre-school educational institution. The theoretical part analuzes the works of various authors, such as G. Svences, I. Jurgenas, D. Liegeniece, R. Andersone, etc. Summarizing and analyzing the scientific findings of pedagogy and psychology on the development of communication skills in preschool children, what is the meaning of play in the pedagogical process, characteristics of 3-4 year old children. Respecting the characteristics of the child’s age and adapting the play activity to the child’s age and development, there is an pportunity to successfully develop the child’s communication skills. The author based on the learned theory in the empirical part, studied the development of a child’s communication skills in play. During the study, children were observed both in daily free activities and in play activities. 3-4 year old children and preschool teachers participated in the study. The opinion of pedagogues was ascertained on how to most successfully develop communication skills in a preschool educational institution. After the research done it can be claimed, that play i san important process in a child’s development. Through play, the child develops not only communication skills, but also promotes the development of his language, imagination, thinking and perception. Through play, the child is able to act freely and creatively. Key words; communicatin skills, play activity, 3-4 year old child.