Lasītprasmes apguves veicināšana didaktiskajās spēlēs bērniem 5 – 6 gadu vecumā
Author
Ļaudama, Juta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Juta Ļaudama Bakalaura darba temats: „Lasītprasmes apguves veicināšana didaktiskajās spēlēs bērniem 5 – 6 gadu vecumā”. Mērķis: teorētiski un praktiski izzināt lasītprasmes veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā, izmantojot didaktiskās spēles. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar lasītprasmes jēdzienu, būtību, veidošanās procesu. Tiek vērsta uzmanība uz vecākā pirmskolas vecuma bērnu personības attīstību pētot vecumposma likumsakarības un faktorus, kas to ietekmē. Mācību vides ietekme lasītprasmes sekmēšanai. Šajā nodaļā tiek aprakstīta didaktisko spēļu nozīmība lasītprasmes attīstības veicināšanā, didaktisko spēļu funkcijas un struktūra. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar didaktisko spēļu palīdzību var veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstību. Tika izvērtēts bērnu lasītprasmes attīstības līmenis pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ar bērniem un veikta analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka pirmsskolas vecuma vecākās grupas bērnu lasītprasmes apguve norit veiksmīgāk, ja izvēlas lasītprasmes līmenim atbilstošas spēles. Atslēgas vārdi: lasītprasme, didaktiskā spēle. Bakalaura darbs sastāv no 59 lappusēm, tsk. – 5 tabulas, 21 attēli, 13 pielikumi. Izmantoti 43 informācijas avoti. Author of the bachelor's thesis: Juta Laudama Bachelor's thesis topic: "Promotion of reading skills in didactic games for children aged 5-6". Purpose: to theoretically and practically explore the possibilities of promoting literacy in the pedagogical process using didactic games. In the first chapter of the work, the concept, essence, formation process of literacy is introduced. Attention is directed to the personality development of older preschool children by studying the regularities of age and the factors that influence it. The influence of the learning environment on the promotion of literacy. This chapter describes the importance of didactic games in promoting literacy development, the functions and structure of didactic games. In the second chapter, an empirical study was conducted on how didactic games can promote the development of reading skills of older preschool children. The level of children's literacy development was evaluated at the beginning of the study and at the end of the study. Pedagogical trial activity with children was carried out and analysis was carried out. In the empirical part, the hypothesis was confirmed, the stated conditions, that the learning of reading skills of children of the older group of preschool age is more successful if they choose games corresponding to the level of reading skills. Keywords: literacy, didactic game. The bachelor thesis consists of 59 pages, incl. – 5 tables, 21 figures, 13 appendices. 43 sources of information were used.