Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorBeltiņa, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:54Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90787
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61407
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt skolotāja iespējas sekmēt bērna radošumu vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Pirmajā daļā atspoguļota pētījuma teorētiskā bāze: sniegts radošuma vispārīgs raksturojums zinātnieku skatījumā; akcentēti radošuma kavējošie un veicinošie faktori pirmsskolas izglītības procesā, kā arī analizēta zinātniskā literatūra par psihiskajiem izziņas procesiem bērnu radošuma aktivizēšanai 5 - 6 gadīgiem bērniem. Tā kā zīmēšana paver iespējas pilnvērtīgi radoši darboties, uztvert un izzināt, kā arī piesaista un integrē vairākus vizuālās mākslas veidus, tā tika izmantota kā galvenā metode pētījuma empīriskajā daļā, lai pētītu radošuma attīstību 5 - 6 gadīgiem bērniem. Vienlaikus pētījuma laikā paralēli tika akcentēta pedagoga loma radošuma veicināšanā. Izmantojot vairākas īpaši organizētas kopīgas vizuālās mākslas nodarbības, tika pierādīta darba sākumā izvirzītā hipotēze, ka bērnu radošums vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā pilnveidojas, ja skolotājs piedāvā bērniem izvēles attiecībā uz zīmējuma sižetu, zīmēšanas tehniku un uzdevuma sarežģītības pakāpi. Pētījuma gaitā secināts, ka 5-6 gadus veca bērna spēja uztvert apkārtējo pasauli, spēja atcerēties iepriekš piedzīvoto un iztēloties jaunas un nebijušas lietas, tiešā mērā ietekmē viņa radošās spējas. Pieaugušie bērnu radošumu var veicināt, izmantojot patstāvīguma, personīgās pieredzes, dažādības, rotaļu un atbalsta principus, kā arī nodrošinot vidi, kas pozitīvi ietekmē radošuma attīstību. Bakalaura darba struktūra: ievads, 3 nodaļas, 7 apakšnodaļas, 17 tabulas, 6 attēli, 10 pielikumi. Darba noslēgumā izvirzīti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi pedagogiem. Darbā izmantoti 69 informācijas avoti, no tiem 31 svešvalodā. Darba apjoms: 76 lappuses.
dc.description.abstractThe goal of this bachelor’s thesis is to theoretically and practically investigate the possibilities for a teacher to promote creative through in visual arts lessons in preschool. The first part of the paper reflects the theoretical basis of research, giving a general description of creative activity from the point of view of scientists, emphasizing the hindering and promoting factors of creativity in the process of preschool education, and also analyzing scientific literature on psychological cognitive processes for activating creative in 5 - 6-year-old children. Since drawing opens up opportunities for full-fledged creative, perception and exploration, as well as attracts and integrates several types of visual art, it was used as the main method in the empirical part of the study, to explore the development of creativity in 5 - 6-year-old children. At the same time, the research emphasizes the role of an educator in promoting creativity. Using several specially organized common visual art lessons, the hypothesis put forward at the beginning of the work was proven - that children's creative activity in drawing lessons in preschool improves if a teacher offers children choices regarding the plot of the drawing, the drawing technique and the degree of complexity of the task. In the course of the research, it was concluded that a child's ability to perceive the world around him/her, the ability to remember what he/she experienced before and to imagine new and unprecedented things, directly affects his/her creative abilities. Adults can promote the creativity of 5-6-year-old children by using principles of independence, use of personal experience, variety, play and support, as well as by providing an environment that positively affects development of creativity. By giving children an opportunity to choose, not only their creative expressions are improved, but also their skills to make decisions and plan activities. The structure of the bachelor’s thesis: introduction, 3 chapters, 7 subchapters, 17 tables, 6 images, 10 annexes. At the end of the thesis, conclusions and proposals for educators are drawn up. The thesis incorporates use of 69 sources of information, 31 of those in foreign languages. Volume of the thesis: 76 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectZīmēšana
dc.subjectPirmsskolas vecums
dc.subjectVizuālā māksla
dc.titleBērnu radošuma sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting children's creativity in visual art classes in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record