Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorŠternberga, Lāsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:56Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90794
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61414
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir izzināt un analizēt, kā kustību rotaļas ietekmē 4 - 6 gadus vecu bērnu savstarpējo attiecību veidošanos. Pētījumā teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā literatūra, lai apkopotu pedagogu un psihologu viedokļus par kustību rotaļu ietekmi 4 - 6 gadīgu bērnu saskarsmes veidošanā, raksturotu saskarsmes būtību tās veidus un funkcijas. Pētījuma otrajā daļā, balstoties teorētiskajās atziņās un akcentējot kustību rotaļas kā galveno līdzekli saskarsmes prasmju uzlabošanā, tika pētīts, kā mainās bērnu paradumi, viņu rīcība vai attieksmju paušana dažādās ikdienas situācijās. Empīriskā pētījuma gaitā tika apstiprināta izvirzītā hipotēze, ka kustību rotaļas sekmē 4- 6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju attīstību, ja tajās nepieciešams sadarboties pāros vai grupās un bērni rotaļā vai spēlē piedalās labprātīgi. Pētījuma laikā secināts, ka noteikumi, ko bērns apgūst rotaļājoties, veido viņa prasmi regulēt uzvedību, audzina gribu, iemāca veidot pozitīvas attiecības ar apkārtējiem, māca pieņemt un cienīt cita viedokli, kā arī bagātina bērnu emocionālo sfēru. Bakalaura darba struktūra: ievads, 2 nodaļas, 7 apakšnodaļas, 7 tabulas, 8 attēli, 15 pielikumi, darba noslēgumā izvirzīti secinājumi un priekšlikumi. Darbā izmantoti 82 informācijas avoti, no tiem 17 svešvalodā. Darba apjoms: 80 lpp. Atslēgas vārdi: kustību rotaļa, saskarsme, pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractThe aim of this bachelor's thesis is to observe and analyze how motion play affects the formation of mutual relations of 4-6-year-old children. The theoretical part of research deals with analysis of scientific literature in order to gather the opinions of pedagogues and psychologists about the influence of motion play in the formation of communication of 4-6-year-old children, to describe the nature of communication, its types and functions. The second part of research studies a change in children's habits, their behavior or the expression of attitudes in various everyday situations, based on theoretical findings, emphasizing motion play as the main means of improving communication skills. In the course of empirical research, the proposed hypothesis was confirmed - that motion play contributes to the development of communication skills of 4-6-year-old children, if it requires cooperation in pairs or groups and children participate in the game or play voluntarily. During research, it was concluded that the rules a child learns while playing form his ability to regulate behavior, nurture will, teach him/her to build positive relationships with others, to accept and respect the opinion of others, as well as enrich a child's emotional sphere. The structure of the bachelor’s thesis: introduction, 2 chapters, 7 subchapters, 7 tables, 8 images, 15 annexes, at the end of the thesis, conclusions and proposals are drawn up. The thesis incorporates use of 82 sources of information, 17 of those in foreign languages. Volume of the thesis: 80 pages. Key words: motion play, communication, preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectKustību rotaļa
dc.subjectSaskarsme
dc.subjectPirmsskolas vecums
dc.subjectKustību rotaļa un spēle
dc.titleKustību rotaļu nozīme saskarsmes prasmju veidošanā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeSignificance of playful movement in shaping communication skills of children of pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record