Vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu cilvēkdrošības pamatu izpratni veicinošas metodes
Author
Ločmele, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Viktorija Ločmele Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Inguna Lāce Bakalaura darba temats: “Vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu cilvēkdrošības pamatu izpratni veicinošas metodes” Mērķis: Teorētiski pamatot un empīriski iepazīt cilvēkdrošības pamatu izpratnes veicinošas metodes pirmsskolas vecākajās grupās. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras saraksta ar 32 vienībām. Pirmajā nodaļā darba autore analizē, pēta teorētiskās atziņas un nostādes par cilvēkdrošību, tās jēdzienu, pamatu izpratnes aktualitāti, nosacījumiem un ietekmējošiem faktoriem vecākā pirmsskolas vecumposmā. Darba autore apskata cilvēkdrošības jautājumus pirmsskolas izglītības saturā, izvirza cilvēkdrošību raksturojošos kritērijus, analizē mācību metodes un metodiskos materiālus bērnu izpratnes par cilvēkdrošību veidošanā. Otrajā nodaļā tiek atspoguļota empīriskā pētījuma gaita un rezultāti. Darba autore veic bērnu zināšanu novērtējumu pētījuma sākumā, veic vecāku un pirmsskolas skolotāju anketēšanu. Tiek izstrādāta cilvēkdrošības pamatu izpratni veicinoša izglītības programma, atlasītas metodes un metodiskie materiāli. Autore apraksta organizēto cilvēkdrošības pamatu izpratni veicinošu mācību procesu , kā arī sniedz atkārtotu bērnu zināšanu novērtējumu pētījuma beigās. Pētījumā piedalījās 22 vecākā pirmsskolas vecuma bērni, 8 pirmsskolas pedagogi un 52 bērnu vecāki. Darba nobeigumā tiek veikti secinājumus un izvirzīti priekšlikumus. Darbā izmantoti 25 attēli, 4 tabulas, 7 pielikumi. Kopējais darba apjoms: 79 lappuses. Atslēgas vārdi: cilvēkdrošība, pirmsskola, bērni, metodes, izpratne The author of the bachelor’s thesis: Viktorija Ločmele The scientific supervisor of the bachelor’s thesis: Dr. paed. Inguna Lāce The topic of the bachelor's thesis: “Methods to promote comprehension of human security basics in the oldest preschool age.” The aim of this thesis is to theoretically and practically study comprehension promoting methods of human security basics in the oldest preschool age. The work consists of prelude, 2 chapters, conclusions, proposals. The work includes 25 pictures, 4 tables and 7 attachments. The list of literature and sources consists of 32 sources. In the first chapter the author analyzes and studies theoretical insights and attitudes about human security, its concept, the relevance, conditions, and human security influencing factors in the oldest preschool age. The author examines human security issues in the content of preschool education, puts forward the criteria characterizing human security, analyzes teaching methods and methodical materials for promoting children's comprehension of human security. The second chapter reflects the progress and results of the empirical research. The author of the bachelor’s thesis evaluates children's knowledge at the beginning of the study, surveys parents and preschool teachers. The author develops human security basics promoting educational program, selects methods and methodical materials. The author describes organized learning process promoting the comprehension of the basics of human security, also provides a repeated assessment of the children's knowledge at the end of the study. The study involved 22 oldest preschool aged children, 8 preschool teachers and 52 parents. At the end of the work, conclusions are made and proposals are put forward. The total volume of the bachelor's thesis: 79 pages. Key words: human security, preschool, children, methods, comprehension