Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorPopova, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:57Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90799
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61419
dc.description.abstractDarba autore: Jūlija Popova Darba zinātniskā vadītāja: Dr. psych. Valentina Romenkova Darba veids: Bakalaura darbs Darba temats: Literārie darbi vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai Darba mērķis: Pētīt literāro darbu ietekmi uz vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanu Darba uzdevumi: Pētīt un analizēt zinātniski metodisko, pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par runas būtību un bērnu stāstītprasmju nozīmi. Pētīt un analizēt literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmju sekmēšanā. Pamatot literāro darbu nozīmi vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veicināšanā. Veikt pētījumu par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veicināšanu. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika pētītas un analizētas pedagogu, psihologu un pētnieku atziņas par runu, runas veidiem, runas funkcijām, saistīto runu, bērnu stāstītprasmi un literāro darbu ietekmi uz vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veicināšanu. Empīriskajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās 24 vidējā pirmsskolas vecuma bērni. Tika izstrādāti kritēriji, pēc kuriem pētījuma sākumā tika veikta bērnu stāstītprasmju attīstības novērtēšana. Tika atlasīti un praktiski izmantoti literārie darbi. Pētījuma beigās veikta atkārtota bērnu stāstīprasmes attīstības novērtēšana. Tika analizēti un apkopoti rezultāti. Darba rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi, ka, zinot runas attīstības iezīmes un pielietojot dažādas metodes un paņēmienus, izmantojot literāros darbus, ir iespējams veicināt un sekmēt stāstīprasmes attīstību un nostiprināšanu vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba apjoms: 78 lpp., 24 attēli, 4 tabulas, 5 pielikumi. Literatūras un izmantoto avotu saraksts sastāv no 39 vienībām latviešu, angļu un krievu valodās. Atslēgvārdi: literārie darbi, stāstītprasme, stāstītprasmes sekmēšana, vidējā pirmsskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractAuthor of the paper: Jūlija Popova Scientific Adviser: Dr. psych. Valentina Romenkova Type of the paper: Bachelor`s Thesis Topic of the paper: Improving preschool mid age children’s storytelling skill through literary works Aim of the paper: To study the influence of literary works on the promotion of narrative skills of children of middle pre-school age Tasks of the paper: • To study and analyse scientific methodical, pedagogical and psychological literature on the nature of speech and the importance of children's narrative skills. • To study and analyse the ways of using literary works in promoting children's narrative skills. • To substantiate the importance of literary works in promoting narrative skills of children of middle pre-school age. • To conduct a study on the promotion of narrative skills of children of middle pre-school age. The paper consists of two parts – theoretical and empirical. In the theoretical part, the opinions of pedagogues, psychologists and researchers about speech, types of speech, functions of speech, related speech, children's narrative skills and influence of literary works on the promotion of narrative skills of children of middle pre-school age were studied and analysed. In the empirical part, an empirical study was conducted, in which 24 children of middle preschool age participated. Criteria were developed, according to which the development of children's narrative skills was assessed at the beginning of the study. Literary works were selected and practically used. At the end of the study, a repeated assessment of the development of children's narrative skills was carried out. The results were analysed and summarized. The results of the paper confirmed the proposed hypothesis that the development and strengthening of narrative skills of children of middle pre-school age can be facilitated and promoted by knowing the features of speech development and applying various methods and techniques and using literary works. Volume of the thesis: 78 pages, 24 images, 4 tables, 5 annexes. The list of literature and used sources consists of 39 items in Latvian, English and Russian. Keywords: literary works, narrative skills, promotion of narrative skills, children of middle preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectstāstītprasmes sekmēšana
dc.subjectvidējā pirmsskolas vecuma bērni
dc.titleLiterārie darbi vidēja pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai
dc.title.alternativeImproving preschool mid age children's storytelling skill through literary work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record