Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorGuseva, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:57Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90800
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61420
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Linda Guseva Bakalaura darba temats: Ieradumos balstītu tikumu veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt ieradumos balstītu tikumu veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskas un empīriskās. Par Teorētiskas daļas bāzi kalpoja pedagogu, psihologu un filozofu atziņas par vērtībām, tikumisko vērtību būtību. Tika pētīta vecākās pirmsskolas vecuma bērnu ieradumos balstītu tikumu veidošanās faktori un likumsakarības, kā arī tika pētīts literāro darbu nozīmīgums tikumu vērtību veidošanās pamatā vecāko pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskā daļā tika aprakstīts pedagoģiskais pētījums par literāro darbu nozīmīgumu un izmantošanas iespējām, analizējot, pētot dažādu literāro darbu pārrunas ar bērniem tikumu vērtību apguvē. Empīriskā pētījuma sākumā tika izstrādāti vērtēšanas kritēriji, sniegts vispārējs bērnu raksturojums un tikumisko vērtību izpratnes atspoguļojums. Pētījuma gaitā tika veiktas pārrunas(analizētas un izvērtētas dažādas situācijas un informācija, kuru sniedza izvēlētie literārie darbi, prognozētas literāro varoņu rīcības sekas un pieņemti lēmumi), kuras tika atspoguļotas empīriskajā daļā. Pētījuma beigās atkal tika veikta bērnu tikumisko vērtību izpratnes dinamikas atspoguļojums. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka literārie darbi sekmē ieradumos balstītu tikumisko veidošanos ja: tie tiek atlasīti bērnu izpratnes līmenim un konkrētai situācijai un pieredzei; notiek mērķtiecīgas, jēgpilnas pārrunas par tiem. Atslēgas vārdi: Tikumi, ieradumi, vērtības, literārie darbi, vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Bakalaura darbs sastāv no 63 lappusēm, tsk. – 9 tabulas, 6 attēli, 9 pielikumi. Izmantoti 40 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of bachelor thesis: Linda Guseva. Bachelor’s thesis topic: Formation of habits -based virtues in older preschool children. Purpose: To theoretically and practically study the formation of habits – based virtues in the process of getting to know literary works. The bachelor thesis consists of two parts – theoretical and empirical. The basis of the theoretical part was the knowledge of pedagogues, psychologists and philosophers about values, the essence of moral values. The factors and regularities of the formation of virtues based on the habits of older preschool children were studied, as well as theimportance of literary works in the formation of virtue values in older preschool children was studied. In the empirical part, the pedagogical research on the significance and possibilities of use ofliterary works was described, analyzing and studying the values of discussion of various literaryworks with children in the learning of virtues. At the beginning of the empirical study, evaluation criteria were developed, a general description of children and a reflection of the understanding of moral values were provided. In the course of the research, discussions were carried out (various situations and information provided by the selected literary works were analyzed and evaluated, the consequences of the actions of the literary characters were predicted and decisions were made), which were reflected in the empirical part. At the end of the study, a reflection of the dynamics of children’s understanding of moral values was again carried out. The empirical part confirmed the hypothesis that literary works contribute to habits– based moral formation if: they are selected for children’s level of understanding and a specific situation and experience; there are purposeful, meaningful discussions about them. Key words: Virtues, habits, values, literary works, older preschool children. The bachelor thesis consists of 63 pages, incl. – 9 tables, 6 figures, 9 appendices. 40 sources of information were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectTikumi
dc.subjectIeradumi
dc.subjectVērtības
dc.subjectLiterārie darbi
dc.subjectPirmsskola
dc.titleIeradumos balstītu tikumu veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeThe formation of habit-based virtues in older preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record