Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorVārpiņa, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:57Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90802
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61422
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Ieva Vārpiņa. Bakalaura darba temats: „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā”. Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas sekmēšana literāro darbu iepazīšanās procesā. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar empātijas jēdzienu pedagogu, psihologu un filozofu skatījumā, kā arī tās būtība un raksturojums. Empātijas veidošanās rosinātājas ir emocijas, kā arī bērnu un pieaugušo sadarbība un pieaugušo pozitīvā parauga nozīmīgums. Šajā nodaļā tiek vērsta uzmanība uz vecākā pirmskolas vecuma bērnu personības attīstību pētot vecumposma likumsakarības un faktorus, kas ietekmē empātijas veidošanās. Kā arī, ka literārie darbi ir nozīmīgs līdzeklis bērnu empātijas sekmēšanai. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar atbilstošu literāro darbu bērniem saprotamu var veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstību. Tika izvērtēts bērnu empātijas prasmju līmenis pētījuma perioda sākumā un pētījuma beigās. Empātijas sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā tika sekmēta literāriem darbiem un veikta salīdzinoša analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu empātija tiks sekmēta, ja bērniem būs iespēja iepazīties ar bērniem atbilstošiem literāriem darbiem, un ja skolotāja ar cieņu un izpratni izturēsies pret bērnu atbildēm, veicinās bērnu empātiju, novērsīs iespējamos konfliktus. Atslēgas vārdi: empātija, emocijas, literārie darbi. Bakalaura darbs sastāv no 71 lappusēm, tsk. – 6 tabulas, 19 attēli, 3 pielikumi. Izmantoti 41 informācijas avoti.
dc.description.abstractAnotation Author of the bachelor thesis: Ieva Vārpiņa. The subject of the bachelor's thesis: "Promoting the empathy of older preschoolers in the process of getting to know literary works." Objective: Theoretically and practically to find out the promotion of empathy of older preschoolers in the process of dating literary works. The first chapter of the work introduces the concept of empathy from the point of view of educators, psychologists and philosophers, as well as its essence and characteristics. The instigators of the formation of empathy are emotions, as well as the cooperation of children and adults and the importance of the positive role model of adults. This chapter focuses on the personality development of older preschool children by studying age regularities and factors that influence the formation of empathy. As well as that works of literature are an important tool for promoting children's empathy. In the second chapter, an empirical study was conducted on how the development of empathy among older preschoolers can be promoted through an appropriate literary work that is understandable to children. Children's levels of empathy skills were assessed at the beginning of the study period and at the end of the study. The promotion of empathy in the process of familiarity with literary works was promoted for literary works and comparative analysis was carried out. In the empirical part, the hypothesis was confirmed, taking into account the conditions set that children's empathy will be promoted if children have the opportunity to get acquainted with literary works relevant to children, and if the teacher treats children's answers with respect and understanding, promotes children's empathy, eliminates possible conflicts. Keywords: empathy, emotions, literary works. The bachelor thesis consists of 71 pages, tsk. – 6 tables, 19 images, 3 annexes. 41 sources of information have been used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectEmpātija
dc.subjectEmocijas
dc.subjectDaiļiteratūra
dc.subjectEmocionālā inteliģence
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativePromoting the empathy of older preschoolers in the process of getting to know literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record