Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorEversone, Lolita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:59Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90812
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61432
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “bērnu patstāvības veidošanās rotaļās pirmsskolā 1,5 – 3gadu vecumā” autore Lolita Eversone. Darba mērķis ir teorētiski izzināt par bērna patstāvības attīstības nosacījums un empīriski pētīt patstāvības attīstības iespējas pirmsskolā, izmantojot rotaļas. Pētījuma uzdevumi bija - teorētiskās literatūras un citu avotu salīdzinoša analīze par patstāvību, patstāvības attīstības ietekmējošiem faktoriem, analizēt rotaļu kā patstāvības sekmēšanas veicinātāju un izstrādāt praktiskā pētījuma gaitu, analizēt iegūtos rezultātus un veikt pedagoģisko darbību patstāvības sekmēšanai. Balakauru darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā pamatojoties uz G.Svences (1999), A.Šponas (2006), D. Dzintere, I. Stangaine (2005) , V. Zelmenis (2000), B. Brice (2013), (Golubina 2007) un citu autoru zinātniskajām atziņām. Pēc zinātnisko atziņu analīzes, autore secina, ka ar rotaļas palīdzību bērni apgūst valodas, savstarpējo attiecību pieredzi, morāles normas, praktiskās un intelektuālās darbības veidus, kas ir izstrādāti cilvēces vēsturē daudzos gadsimtos. Bērns tādā veidā mācās komunicēties ar saviem vienaudžiem un vecākiem, vingrinās nopietnai dzīves darbības, pauž savu tieksmi, vēlmes un vērtības (Dzintere, Stangaine, 2005). Patstāvība ir radošās darbības komponents, tā prasa grūtību pārvarēšanu, tātad savā pilnīgajā izpausmē vērtējama kā stipras gribas īpašība (Ritenberga, 1989). Empīriskā pētījumu daļā autore vēroja bērna patstāvības attīstības iespējas pirmsskolā, izmantojot rotaļas.Pētījuma rezultātā novēroto bērnu rezultāti bija uzlabojušies, kas nozīmē, ja pedagogs mērķtiecīgi atlasa rotaļas, tās izmanto dienas ritā patstāvības sekmēšanai, rotaļa sekmē bērna patstāvību. Bakalaura darbs sastāv no 55 lapaspusēm, 7 attēliem, 5 tabulām, 49 izmantotās literatūras avotiem un 1 pielikumam. Atslēgas vārdi: patstāvība, rotaļa
dc.description.abstractThe topic of the bachelor’s thesis is “the development of children’s independence in play inpreschool between the ages of 1.5 and 3” by Lolita Eversone. The aim of the thesis is to theoretically learn about the child’s independence development and empirically study the possibilities of independence development in preschool using toys. The research is made up of comparative analysis of theoretical literature and other sources about independence, factors affecting the development of independence and analysing play as a promoter of independence. The obtained results were evaluated and used to carry out pedagogical activities for the advancement of independence. The bachelors work consist of two parts. The theoretical part is based on G.Svences (1999), A.Šponas (2006), D. Dzintere, I. Stangaine (2005) , V. Zelmenis (2000), B. Brice (2013), (Golubina 2007) and other scientific authors. After the analysis of the scientific findings the author concludes that with the help of play children: learn languages, develop relationships, acquire moral norms, and improve practical and intellectual behaviours that have been developed throughout centuries of human history. In this way, children learn to communicate with peers and parents, exercise serious life situations and express their desires, wishes and values (Dzintere, Stangaine, 2005). Independence is a component of creativity, it requires overcoming difficulty, so in its full expression it’s a sign of strong will. (Ritenberga, 1989). In the empirical part of the research, the author observed children and their development possibilities using toys in preschool. As a result of the study, the observed children’s results had improved, which means if thteacher purposefully selects the toys used during the day this promotes the child’s independence. The bachelor thesis consist of 55 pages, 7 images, 5 tables, 49 used literature sources and 1 appendix. Key Words: independence, toys
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectrotaļa
dc.titleBērna patstāvības veidošanās rotaļās pirmsskolā 1,5-3 gadu vecumā
dc.title.alternativeChild development independence in preschool for 1,5-3 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record