Bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas 5-6 gadu vecumā
Автор
Pušmucāne, Alise Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors ir Latvijas Universitātes 5. kursa studente Alise Paula Pušmucāne. Izvēlētā bakalaura darba tēma ir ’’Bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā’’ . Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem ir iespējams mazināt vai novērst pirmsskolas vecākā vecuma bērnu agresīvu uzvedību. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā veikta teorētiska agresīvas uzvedības jēdziena izpēte, bērnu attīstības likumsakarību izpēte atbilstoši vecumposmam , pētīti citi uzvedību ietekmējoši faktori pirmsskolas vecākajā vecumā, kā arī pētīti un analizēti pedagoģiskie paņēmieni agresīvas uzvedības novēršanai, tai skaitā lomu un kustību rotaļu ietekme uz agresīvu uzvedību. Empīriskā daļa sastāv no bērnu novērošanas un novērtēšanas, kā arī agresīvas uzvedības diagnostikas, kam seko atbilstošu pedagoģisko paņēmienu piemeklēšana un pielietošana darbā ar bērniem. Tāpat bērnu novērtēšana pēc pedagoģiskās izmēģinājumdarbības , lai izanalizētu vai agresijas mazināšanai pielietotajiem pasākumiem ir panākumi. Author of the bachelor's work is Alise Paula Pušmucāne, a 5th-year student of the University of Latvia. The topic of chosen bachelor's thesis is "Possibilities of preventing children's aggressive behavior in older preschool age". The purpose of bachelor's work is to find out what pedagogical techniques can be used to reduce or prevent aggressive behavior of older preschool children. The work consists of a theoretical and empirical part. In the work there are a theoretical study of the concept of aggressive behavior, study of the regularities of children's development according to the age stage, other factors affecting behavior in older preschool age were studied, as well as pedagogical techniques for the prevention of aggressive behavior were studied and analyzed, including the influence of role-playing and movement games on aggressive behavior. The empirical part consists of observation and assessment of children, as well as diagnosis of aggressive behavior, followed by finding and applying appropriate pedagogical techniques in work with children. And also the assessment of children after the pedagogical trial in order to analyze whether the measures used to reduce aggression are successful.