Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorSproģe, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:01Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90858
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61443
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Dace Sproģe Bakalaura darba temats: „Jēgpilna mācīšanās jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju attīstībai rotaļās un spēlēs”. Mērķis: Teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt rotaļu un spēļu izmantošanu bērnu sensoro spēju attīstībai. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar mācību procesa būtību pirmsskolā, sensoro spēju teorētisko pamatojumu, sajūtām, redzei, taustei, ožai, garšai un dzirdei. Tiek vērsta uzmanība uz 3- 4 gadīgu bērnu attīstības raksturojumu saistībā ar pētāmo problēmu. Kā arī tiek aprakstīta rotaļu un spēļu izmantošana jēgpilnas mācīšanās sekmēšanai. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, par 3 – 4 gadīgu bērnu sensoro spēju attīstības sekmēšanas iespējām rotaļās un spēlēs. Tika pārbaudītas un izprastas metodes un metodiskie paņēmieni bērnu sensoro spēju attīstības sekmēšanai, izmantojot dabas materiālus un mācību līdzekļus. Sensoro spēju attīstība tika sekmēta ar rotaļu un spēļu palīdzību, un tika veikta salīdzinoša analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu jēgpilna mācīšanās tiks veicināta, ja skolotājs bērnu rotaļdarbībai piedāvās sensorās attīstības veicinošus dabas materiālus, piedāvās rotaļas un spēles gan rotaļnodarbībās grupiņā, gan dabā. Atslēgas vārdi: sadarbība, sociālā attīstība, sadarbības prasmes, spēles, rotaļas. Bakalaura darbs sastāv no 57 lappusēm, tai skaitā – 3 tabulas, 8 attēli, 4 pielikumi. Izmantoti 37 informācijas avoti
dc.description.abstractAuthor of Bachelor: Dace Sproģe Subject of Bachelor: “Meaningful learning for developing the sensory abilities of younger preschoolers in play and games.” Objective: to theoretically justify and practically test the use of plays and games for the development of children's sensory capabilities. The first chapter of the work introduces the essense of the learning process in preschool, theoretical reasoning of sensory abilities, sensations, vision, touch, smell, taste and hearing. Attention is drawn to the development profile of 3 - to 4-year-olds in relation to the problem under study As well as describing the use of plays and games to achieve meaningful learning. In the second chapter, an empirical research was carried out on the possibilities of promoting the development of sensory capabilities of 3 - to 4-year-olds in play and games. Methods and methodologies to achieve the development of children's sensory abilities through natural materials and education supplies. The development of sensory capabilities was facilitated through play and games and comparative analysis was carried out. The empirical part confirmed the hypothesis, given the stipulated conditions that children's meaningful learning will be encouraged if a teacher offers sensory developmentenhancing natural materials for children's play, offers games and games in both group and nature play classes. Keywords: collaboration, social development, collaborative skills, games, plays. The Bachelor's work consists of 58 pages, including 3 tables, 8 images, 3 attachments. 37 sources of information have been used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsadarbība
dc.subjectsociālā attīstība
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectspēles
dc.subjectrotaļas
dc.titleJēgpilna mācīšanās jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju attīstībai rotaļās un spēlē
dc.title.alternativeMeaningful learning for developing the sensory abilities ofyounger preschoolers in play and games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record