2. klases skolēnu sadarbības prasmju veidošanās mācību procesā sākumskolā
Autor
Ziemane-Fišmeistere, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Arta Ziemane - Fišmeistere Darba vadītāja: Ilze Kricka, Mg. paed., Mg. psych. Darba nosaukums: 2. klases skolēnu sadarbības prasmju veidošanās mācību procesā sākumskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, sadarbības prasmju veidošanos 2. klases skolēniem mācību procesā latviešu valodas, sporta un dizains un tehnoloģijas stundās. Pētījuma uzdevumi: 1.Izpētīt zinātnisko literatūru un avotus par sadarbības prasmju būtību un saturu. 2.Pētīt 2. klases skolēnu sadarbības prasmes. 3.Veikt secinājumus. 4.Izstrādāt rekomendācijas skolotājiem par sadarbības prasmju veicināšanas iespējām mācību procesā. Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasme, mācību process. Teorētiskajā daļā: apkopoti dažādu autoru pētījumi un viedokļi par sadarbības prasmēm, mācību procesu un sākumskolas vecuma bērnu raksturojums. Pētījuma objekts: mācību process sākumskolā. Pētījuma priekšmets: 2. klases skolēnu sadarbības prasmes. Pētījuma hipotēze: 2. klases skolēnu sadarbības prasmes veidojas sekmīgi, ja: 1.tiks ievērotas bērnu individuālās un vecumposma īpatnības; 2.sadarbības prasmes skolēns spēs izmantot aktīvā un daudzveidīgā sev nozīmīgā darbībā; 3.tiks veicināta patstāvība un atbildība, sadarbība un pašvadība, strādājot grupās un pārī. Pētījuma metodes: •Teorētiskās – pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze. •Empīriskās – novērošana, anketēšana (pedagogu), datu matemātiskā apstrāde. Praktiskā pētījuma bāze: X pamatskolas izglītības iestāde. Pētījumā aptverti 14 bērni un 8 pedagogi. Darba struktūra: Darbs sastāv no ievada, anotācijas latviešu un angļu valodā, 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām, secinājumiem, 37 izmantoto informācijas avotu saraksta un 4 pielikumiem. Darbā ir 24 attēli, 4 tabulas. Author of the work: Arta Ziemane Fismeistere Head of work: Ilze Kricka Mg. paed., Mg. psych. The aim of the study: is to theoretically justify and empirically test, the development of collaborative skills for pupils of 2. class in the teaching process in Latvian language, sport and design and technology in lessons. Study tasks: •Explore scientific literature and sources on the nature and content of collaborative skills. •Study the collaborative skills of pupils in 2. class. •To draw conclusions. •Develop recommendations for teachers on ways to promote collaborative skills in the learning process. Key words: collaboration, collaborative skills, learning process. The theoretical part: Pools studies and opinions of different authors on collaborative skills, learning processes and the characteristics of children of primary school age. Subject of study: Teaching process in primary school. Subject–matter of study: Collaboration skills for pupils in 2. Class. Study hypothesis: Collaboration skills for 2. class students are developed successfully: •The individual and minor characteristics of children will be examined. •Collaboration skills will be able to be used in active and diverse activities that are important to themselves. •will promote independence and responsibility, cooperation and self–leadership through groups and couples. Study methods: •Theoretical – pedagogical, psychological analysis. •Empirical – observation, anketting (educator), mathematical processing of data. The work consists: of an input, an annotation in Latvian and English, 2 chapters, 8 sub-sections, conclusions, 37 list of sources of information used and 4 attachments. There are 24 pictures at work, 4 tables.