Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorGrabe, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:02Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90866
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61449
dc.description.abstractDarba nosaukums: 3–4 gadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba autore: Aija Grabe. Darba vadītāja: Gunta Siliņa – Jasjukeviča. Darba saturs: 109 lapaspuses, 3 attēli, 3 tabulas, 18 pielikumi un 57 izmantotie literatūras un informācijas avoti. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas 3–4 gadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanā. Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: Literāro darbu saturs un metodika tikumisko vērtību izpratnes veidošanai. Pētāmais jautājums: Kā izmantot literāros tekstus, lai sekmētu 3–4 gadīgo bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos? Bakalaura darba teorētiskajā pētījuma daļā analizētas latviešu un ārzemju pedagogu un psihologu, filozofu atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, 3–4 gadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos un literāro darbu iepazīšanas procesu. Bakalaura darba empīriskajā pētījuma daļā ir veikts pedagogu pedagoģiskais novērojums un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība ar mērķi noskaidrot, kā izmantot literāros tekstus, lai sekmētu 3–4 gadīgo bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos? Secināts, ka literārie teksti ir ļoti vērtīgs līdzeklis, lai tikumiski izglītotu un pozitīvi ietekmētu bērna personības veidošanos. Literārie tekstu izmantošana aktualizē tikumisku rīcību, vērtības, jūtas, palīdz apgūt elementāras pieklājības un kultūras normas. Literāro tekstu izmantošana pirmsskolas izglītībā palīdz bērniem ne tikai iepazīt vērtības, tikumus, normas, bet arī izkopt sociāli pieņemamus uzvedības modeļus. Pētījuma bāze: Cēsu novada X pirmskolas izglītības iestādē, 3–4 gadīgo bērnu grupa 20 bērni. 2 pirmsskolas izglītības iestādes skolotāji. Atslēgas vārdi: tikumi, vērtības, literārie darbi, 3–4 gadīgi bērni, pedagoģiskais process pirmsskolā.
dc.description.abstractTitle of work: Development of understanding of the virtuous values of 3–4 year–olds in the process of exploring literary works Author: Aija Grabe. Supervisor: Gunta Siliņa – Jasjukeviča. Content of work: 109 pages, 3 charts, 3 tables, 18 attachments and 57 sources of literature and information used. The study aims to study theoretically and practically the use of literary works in understanding the virtuous values of 3 – to 4–year–olds. Object of the study: pedagogical process in preschool. Subject matter of study: Content of literary works and methodology for understanding moral values. Question under study: How do I use literary texts to help raise awareness of the virtuous values of 3–4–year–olds? The theoretical study part of the Bachelor's work analyses the findings of Latvian and foreign educators and psychologists, philosophers regarding the development of children of pre–school age, the development of understanding of the virtuous values of 3–4 year olds and the process of familiarisation of literary works. In the empirical part of the Bachelor's work, pedagogical observation and pedagogical trial of educators has been performed with the aim of finding out how to use literary texts to promote understanding of the virtuous values of 3–4 year olds? It has been concluded that literary texts are a very valuable tool to educate and positively influence the formation of a child's personality. The zimanting of literary texts actuates moral action, values, feelings, helps to learn basic norms of civility and culture. The use of literary texts in pre–school education helps children not only to get to know values, virtues, norms, but to cultivate socially acceptable patterns of behaviour. Study base: Cesis County X at a primary education facility, a group of 3–4–year–olds 20 children. 2 preschool teachers. Keywords: virtues, values, literary works, 3–4 year olds, pedagogical process in pre–school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjecttikumi
dc.subjectvērtības
dc.subjectliterārie darbi
dc.subject3–4 gadīgi bērni
dc.subjectpedagoģiskais process pirmsskolā
dc.title3 - 4 gadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeDevelopment of understanding of the virtuous values of 3–4 year–olds in the process of exploring literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record