Rotaļu izmantošana 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības sekmēšanai pirmsskolā
Автор
Prauliņa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: “Rotaļu izmantošana 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības sekmēšanai pirmsskolā” Darba autore: Inga Prauliņa Zinātniskā darba vadītāja: Mg.paed., Mg.psych. Ilze Kricka Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības iespējas rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1.Izpētīt teorētisko literatūru par uzmanības īpatnībām pirmsskolas vecuma bērniem, 2.Analizēt rotaļas būtību un rotaļas veidus, 3.Izzināt rotaļu iespējas uzmanības attīstībā pirmsskolas vecuma bērniem, 4.Veikt praktisko pētījumu 5 – 6 gadus vecu bērnu grupā un analizēt pētījumā iegūtos rezultātus. Darba saturs: darbs sastāv no 50 lapaspusēm, 9 tabulām, literatūras analīzei izmantoti 35 literatūras un informācijas avoti. Darbs sastāv no ievada, darba teorētiskās daļas un praktiskās izpētes darbības sadaļas. Darba teorētiskajā daļā izpētīti gan latviešu gan ārzemju autoru literatūras avoti, galvenokārt izmantotas V. Golubinas, S. Rubinšteina, A. Maklakova,S. Liepiņas, D. Dzinteres, A. Maklakova un I. Freibergas teorētiskās atziņas. Darba otrā nodaļa sastāv no pētījuma grupas raksturojuma, pētījuma metodes izvēles un pamatojuma, pētījuma norises un rezultātu analīzes. Šajā daļā ir veikts pētījums par rotaļu ietekmi uz uzmanības attīstību. Atslēgvārdi: rotaļa, uzmanība, pirmsskola, rotaļnodarbība. Title of the work: The use of play to promote the development of attention of 5-6-year-old children in preschool Author: Inga Prauliņa Scientific supervisor: Mg.paed., Mg.psych. Ilze Kricka Objective of the study: To study the role of play to promote the development of attention at 5 – 6-year-old childrens group. Research tasks: 1.To study the theoretical literature on the peculiarities of attention in preschool children, 2.Analyze the essence of play and types of play, 3.Learn the possibilities of play for the development of attention in preschool children, 4.Conduct a practical study in a group of 5-6-year-old children and analyze the results obtained in the study. Content of the work: the work consists of 50 pages, 9 tables, 35 sources of literature and information were used for literature analysis. The work consists of an introduction, a theoretical part of the work and a section of practical research activities. In the theoretical part of the work, the literary sources of both Latvian and foreign authors are studied, mainly the theoretical insights of V. Golubinas, S. Rubinštein, S. Liepiņas, D. Dzinteres, A. Maklakova and I. Freiberga are used. The second chapter of the work consists of the characteristics of the research group, the choice and justification of the research method, the research process, and the analysis of the results. In this part, a study of the influence of games on the development of attention has been carried out. Keywords: play, attention, preschool, play lesson.