11 – 12 gadīgu skolēnu mācīšanās motivāciju veicinoša pašvērtējuma organizācija
Автор
Ošiņa, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba par tēmu “11 – 12 gadīgu skolēnu mācīšanās motivāciju veiconoša pašvērtējuma organizācija” autore ir Maija Ošiņa, Latvijas Universitātes, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (apakšprogramma “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs”) studente. Darba fokuss ir skolēnu mācīšanās motivācijas veicināšanas metodes pedagoģiskajā procesā, izmantojot pašvērtējuma organizāciju. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Teorijas izpētē un pētnieciskajā darbā izmantota 31 literatūras un avotu vienība. Pētījuma mērķis ir: izzināt motivācijas līmeņa paaugstināšanas saistību ar pašvērtējuma organizāciju attiecīgajā vecuma posmā. Teorētiskajā darba daļā tiek pētīta zinātniskā literatūra un citi literatūras avoti par mācīšanās motivācijas būtību, 11-12 gadīgu skolēnu motivāciju vecumposma ietekmējošajiem faktoriem un motivācijas izpausmēm kā arī mācīšanās motivāciju ietekmējoša pašvērtējuma organizācijas nosacījumiem. Praktiskais pētījums veltīts skolas vides izpētei kā arī reālās ikdienas situācijas novērošanai. Tiek analizēta skolas vide un noskaidrots skolēnu motivācijas līmenis. Pētījumā tiek aktualizēta pašvērtējuma nozīme motivācijas veicināšanā. Teorētiskā un praktiskā pētījuma rezultātā pierādās izvirzītā hipotēze. Kopējais darba apjoms ir 53 lapaspuses, kur iekļautas 11 tabulas un 7 attēli. Atslēgvārdi: motivācija, mācīšanās motivācija, pašvērtējuma organizācija, pašizvērtējums. The author of the bachelor's thesis on the topic "Self evaluation organization for 11 and 12 year old students to elevate study motivation" is Maija Ošiņa, a student of the University of Latvia, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art (sub-programme "Preschool and primary school teacher"). The focus of the work is the methods of promoting students' learning motivation in the pedagogical process using self-assessment organization.The bachelor thesis consists of an introduction, two parts, conclusions, a list of used literature. 31 units of literature and sources were used in theory research and research work. The aim of the study is: to find out the relationship between increasing the level of motivation and the organization of self-esteem. In the theoretical part of the work, the scientific literature and other literature sources are studied on the nature of learning motivation, age-related factors affecting the motivation of 11-12-year-old students and the manifestations of motivation, as well as the conditions of the organization of self-evaluation affecting learning motivation. The practical study is dedicated to the study of the school environment as well as the observation of the everyday situation. The school environment is analyzed and the motivation level of students is determined. The study highlights the importance of self-evaluation in promoting motivation. As a result of theoretical and practical research, the proposed hypothesis is proven. The total volume of the work is 53 pages, where 11 tables and 7 figures are included. Keywords: motivation, learning motivation, self-esteem organisation, self evaluation.