Rotaļu izmantošana 3 - 4 gadīgu bērnu runas un valodas sekmēšanai pirmsskolā
Author
Smagure, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbu izstrādāja Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes, Bauskas filiāles studente Agnese Smagure. Darba nosaukums „Rotaļu izmantošana 3 – 4 gadīgu bērnu runas un valodas sekmēšanai pirmsskolā”. Darba mērķis izpētīt pirkstiņu rotaļas 3 – 4 gadīgu bērnu runas un valodas attīstībai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darbs sastāv no trīs posmiem: •Pirmajā nodaļā tiek apkopota informācija par valodas un runas attīstību un veicināšanu 3 – 4 gadīgiem bērniem. •Otrajā nodaļā tiek apkopota informācija par valodas un runas sekmēšanu 3 – 4 gadus veciem bērniem ar rotaļu izmantošanu •Trešajā nodaļā tiek veikts pedagoģiskais izmēģinājums kā ar pirkstiņu rotaļu palīdzību attīstīt 3 – 4 gadīgu bērnu runas un valodas prasmes. Pedagoģiskajā izmēģinājumā piedalās 11 pirmsskolas izglītības X bērni. Pedagoģiskā izmēģinājuma rezultāti apstiprina, ka regulāri izmantojot pirkstiņu rotaļas runas un valodas attīstīšanai, prasmes uzlabojas. Trešajā nodaļā arī tikai veikta 16 pirmsskolas pedagogu aptauja, kura apstiprināja, ka pedagogi izmanto pirkstiņu rotaļas pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām, 51 lpp, 22 attēliem, 5 tabulām, 2 pielikumiem, 45 literatūras avotiem. The bachelorthes is was developed by the Faculty of Pedagogy, Psychologyand Art, Bauskas branch student Agnese Smagure. Title of work „The use of games to promote the speechand language of 3 – 4 year old children in preschool” The aim of the workis to investigate finger games for the speechand language development of 3 – 4 year old children in the preschool pedagogical process. The bachelorthes is consists of three stages: •The first chaptergathers information about the development and promotion of language and speech for 3 – 4 year old children. •The second chaptergathersin formation about promoting language and speech in 3 – 4 year old children with the use of games. •In the third chapter, a pedagogicaltrialis conducted to develop the speech and language skills of 3 – 4 year old switht he help of fingergames. 11 preschool X children participatein the pedagogicaltrial. The results of the pedagogicaltrial confirm that by regulary using fingergames for the development of speech and language, skills improve. In the third chapter, a survey of 16 preschool pedagog ues was also conducted, which confirmed that pedagogues use fingergames in the pedagogical process. The bachelorthes is consists of three chapters, 51 lpp, 22 pictures, 5 tabeles, 2 appendices, 45 literarysources.