2 – 3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves veicināšana rotaļās
Author
Mihņeviča, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma:” 2 – 3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves veicināšana rotaļās “ Darba autore: Tatjana Mihņeviča Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt rotaļas, kā līdzeklis pamatkustību apguves veicināšanai jaunākajā pirmsskolas vecuma bērnu posmā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek analizēta literatūra par pamatkustību nozīmi bērnu attīstībā no visiem aspektiem un to apguves nosacījumiem. Tiek veikta 2 – 3 gadīgu bērnu attīstības likumsakarību izpēte. Tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par rotaļu un kustību rotaļu nozīmi bērnu vispusīgā attīstībā. Otrajā daļā, balstoties uz iegūtajām teorētiskajām atziņām, tiek izstrādāti pamatkustību izpildes novērtēšanas kritēriji un to rādītāji. Tiek veikts bērnu raksturojums un pamatkustību prasmju novērtējums pētījuma sākumā un beigās pēc iepriekš izstrādātiem kritērijiem. Tiek izveidotās un aprakstītās rotaļas, kas veicina pamatkustību apguvi 2 – 3 gadīgiem bērniem un veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, pārbaudot hipotēzi: 2 – 3 gadīgu bērniem pamatkustību apguvi var veicināt, izmantojot daudzveidīgas kustību rotaļas un daudzveidīgu inventāru, kas motivēs bērnus izpildīt kustības. Tiek apkopoti un analizēti empīriskā pētījuma rezultāti. The title of the bachelor's thesis: “ Promoting the learning of fundamental movements skills through plays of 2-3-year-old children ” The author: Tatyana Mihnevica The aim of bachelor's thesis: To theoretically explore and practically study play as a means of promoting the learning of fundamental movements skills in the youngest stage of preschool children. The bachelor thesis consists of two parts. In the first part analyzes the literature on the importance of fundamental movements skills in children's development from all aspects and the conditions for their learning. A study of the regularities of the development of 2-3-year-old children is being conducted. Pedagogical and psychological literature on the importance of play and movement play in the comprehensive development of children is analyzed. In the second part, based on the obtained theoretical knowledge, criteria and indicators for evaluating the execution of fundamental movements skills are developed. Characterization of children and assessment of fundamental movement skills are performed at the beginning and end of the study according to previously developed criteria. Play that promote the learning of fundamental movements skills for 2-3-year-old children are created and described, and a pedagogical trial is carried out, testing the hypothesis: the learning of fundamental movements skills of 2-3-year-old children can be promoted by using diverse movement plays and diverse inventory that will motivate children to perform movements. The results of the empirical study are summarized and analyzed.