dc.contributor.advisor | Helmane, Ineta | |
dc.contributor.author | Jaroševiča, Lelde | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-12-10T02:02:04Z | |
dc.date.available | 2022-12-10T02:02:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 90879 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61460 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba nosaukums: Skolēnu lasītprasmes veicināšanas iespējas 1. klasē Darba autore: Lelde Jaroševiča Darba vadītājs: Dr.paed., asoc.profesore Ineta Helmane Pētījuma mērķis: pētīt 1. klases skolēnu lasītprasmi un apkopot iespējas skolēnu lasītprasmes veicināšanai 1.klasē Darba apjoms: 49 lpp., iekļauti 14 attēli, 3 tabulas, izmantoti 43 literatūras avoti, pievienoti 4 pielikumi. Bakalaura darba teorētiskajā daļā, darba autore, pēta un analizē lasītprasmes jēdzienu dažādu autoru teorijās un atziņās, vecumposma raksturojumu pētāmās problēmas kontekstā, lasītprasmes veicināšanai iespējamās metodes un paņēmienus, lasītprasmes kritērijus un rādītājus, pēc kuriem iespējams noteikt skolēna lasītprasmes līmeni un pedagoģiskās iespējas lasītprasmes sekmēšanai. Bakalaura darba empīriskajā pētījuma daļā, darba autore, veic pedagoģisko novērojumu un diagnostiku, kurā apzināts skolēnu sākotnējais lasītprasmes līmenis reālā situācijā 1. klasē mācību gada sākumā, organizē pedagoģisko izmēģinājuma darbu un veic atkārtotu skolēnu lasītprasmes līmeņa noteikšanu pēc pedagoģiskā izmēģinājuma. Pedagoģiskās izmēģinājuma darbības rezultātā visiem skolēniem būtiski izmainījusies attieksme pret lasīto. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt darba sākumā izvirzīto hipotēzi: “1.klases skolēnu lasītprasme tiks veicināta, ja pedagoģiskajā procesā tiks izmantotas daudzveidīgas metodes un paņēmieni gan mācību stundās, gan ārpusklases darbā, tai skaitā ar lasītprasmi saistītos pasākumos.” | |
dc.description.abstract | The Subject of the Bachelor`s Thesis: The students development of reading skills in 1st class Author of the Thesis: Lelde Jarosevica Supervisor of the Thesis: Associate Professor Dr. Paed. Ineta Helmane The aim of the bachelor`s thesis is to research first class students’ reading skills and to offer the opportunities of promoting the students reading skills. Volume of work: 49 pages, 14 images, 3 tables, 43 literature sources used, 4 attachments included. In the theoretical part of the bachelor's thesis, the author of the work will research and analyse the concept of literacy theories and insights of various authors, the characteristics of the age group in the context of the researched problem, possible methods and techniques for promoting literacy, literacy criteria and indicators, by which it is possible to determine the student's literacy level and pedagogical opportunities for promoting literacy. In the empirical part of the bachelor’s thesis, the author of the work, conducts pedagogical observation and diagnosis, in which the initial level of lieracy of students is determined in a real situation in class at the beginning of the school year, organizes the pedagogical trial work and performs repeated test of the level of lieracy of students after the pedagogical trial. As a result of the pedagogical trial activity, the attitude towards reading has changed significantly for all students. The obtained results allow us to confirm the hypothesis put forward at the beginning of the work: "The literacy of 1st class students will be promoted, if diverse methods and techniques are used in the pedagogical process, both in lessons and in extracurricular work, including activities related to literacy." | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | lasītprasme | |
dc.subject | sākumskolas skolēns | |
dc.subject | teksta izpratne | |
dc.subject | attieksme pret izlasīto | |
dc.subject | metodiskie paņēmieni | |
dc.title | Lasītprasmes veicināšanas iespējas 1.klasei mācību procesā | |
dc.title.alternative | Options for promoting reading literacy for Class 1 in the training process | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |