Skolēnu lasītprasmes pilnveide dažādos mācību priekšmetos 2. klasē
Author
Čilipāne, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba par tēmu “Skolēnu lasītprasmes pilnveide dažādos mācību priekšmetos 2. klasē” autore ir Zane Čilipāne. Darba aktualitāte ir lasītprasmes pilnveidošanas iespējas sākumskolā, lai skolēni spētu tikt galā ar lielo informāciju daudzumu ikdienā. Pētījuma mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt, kā dažādos mācību priekšmetos pilnveidot 2.klases skolēnu lasītprasmi. Teorētiskajā darba daļā tiek pētīta zinātniskā literatūra un citi literatūras avoti par lasītprasmes jēdzienu un lasītprasmes pilnveides saturu un metodoloģiju un izvirzīti lasītprasmes kritēriji vērtēšanai, lai noteiktu skolēnu lasītprasmi. Empīriskajā pētījumā tiek intervēti skolēni par lasīšanas ieradumiem un tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pirms un pēc izmēģinājuma pedagoģiskās darbības tiek veikta lasītprasmes pārbaude pēc izvirzītajiem kritērijiem. Skolēnu lasītprasmi ir iespējams pilnveidot, ja mācību procesā tiek izmantotas daudzveidīgas lasīšanas stratēģijas. Bakalaura darbā ir 64 lapaspuses, 13 attēli, 9 tabulas, 69 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: lasītprasme, lasītprasmes pilnveide, stratēģijas, mācību priekšmets The author of the bachelor's thesis on the topic “Improving pupils reading skills in various subjects in the 2nd grade” is Zane Čilipāne. The relevance of the work is the possibilities of improving reading skills in primary school, so that pupils can cope with the large amount of information on a daily basis. The aim of the research is to theoretically and empirically study how to improve the reading skills of 2nd grade pupils in various subjects. The theoretical part of the theses examines scientific literature and other sources of literature on the concept of literacy and the content and methodology of literacy improvement are studied and proposes criteria for assessing literacy in order to measure students' literacy The empirical study involves interviewing pupils about their reading habits and conducting a pedagogical pilot. Before and after the pedagogical pilot a literacy test is performed according to the set criteria. It is possible to improve pupils' reading skills if diverse reading strategies are used in the daily learning process. The bachelor thesis has 64 pages, 13 images, 9 tables, 69 items of the bibliographic list, 7 appendices. Key words: literacy, literacy development, strategies, subject of study