1,5-2 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana darbā ar krāsām pirmsskolā
Autor
Sprūdža, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: 1,5-2 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana darbā ar krāsām pirmsskolā. Darba autore: Edīte Sprūdža Darba vadītāja: Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Pētījuma mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā darbā ar krāsām sekmējama 1,5-2 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija Bakalaura darba tēma 1,5-2 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana darbā ar krāsām tika izvelēta balstoties uz darba autores personīgo interesi par adaptācijas perioda atvieglošanu izmantojot bērniem interesantas metodes. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā darbs ar krāsām atvieglo bērna adaptāciju pirmskolas izglītības iestādē. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek aplūkots sociālās adaptācijas jēdziens, adaptācijas periodu pakāpes, aplūkoti citi faktori, kas ietekmē bērna adaptācijas periodu. Balstoties uz literatūrā gūtajām atziņām apkopotas adaptāciju veicinošās darbības ar krāsām , izstrādāti sociālās adaptācijas vērtēšanas kritēriji balstoties uz dažādu autoru paustajām atziņām. Darba empīriskajā daļā raksturots pedagoģiskais process darbā ar 1,5-2 gadus veciem bērniem, lielu uzmanību veltot darbam ar krāsām. Tiek apkopoti un analizēti rezultāti saistībā ar sociālās adaptācijas sekmēšanu darbā ar krāsām. Pētījuma rezultāti pierāda, ka darbs ar krāsām pozitīvi ietekmē adaptācijas procesu un palīdz bērniem adaptācijas periodā labāk iejusties pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma noslēgumā tiek izstrādāti ieteikumi vecākiem un pedagogiem sociālās adaptācijas sekmēšanai pirmsskolā, kas piešķir šim darbam arī praktisku nozīmīgumu. Bakalaura darbs sastāv no: 49 lapaspusēm, ietver 19 attēlus, 6 tabulas, 47 literatūras vienības, 2 pielikumus. Atslēgas vārdi: sociālā adaptācija, 1,5-2 gadus veci bērni, adaptācijas sekmēšana, darbs ar krāsām. Topic of the bachelor work: Promoting the social adaptation of 1.5-2-year-old children working with colours in pre-school. Author of the bachelor work: Edīte Sprūdža Scientific advisor of the bachelor work: Dr. paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Aim of the study: to theoretically investigate and practically test how the social adaptation of 1.5-2-year-old children can be promoted by working with colours. The topic of the bachelor thesis "Promoting social adaptation of 1.5-2-year-old children in work with colours" was chosen based on the author's personal interest in facilitating the adaptation period by using interesting methods for children. The aim of the work is to theoretically analyse and practically test how working with colours facilitates the child's adaptation in a pre-school educational institution. The theoretical part of the bachelor thesis deals with the concept of social adaptation, the stages of adaptation periods and other factors that influence the adaptation period of the child. Based on the literature, the adaptation-enhancing activities with colours are summarised, and criteria for assessing social adaptation are developed based on the findings of various authors. The empirical part of the paper describes the pedagogical process of working with 1.5-2-year-old children, focusing on working with colours. The results of the work with colours are summarised and analysed in the context of the promotion of social adaptation. The results show that working with colours has a positive impact on the adaptation process and helps children to fit in better during the adaptation period. The study concludes with recommendations for parents and teachers to promote social adaptation in pre-school, which also gives practical relevance to this work. The bachelor thesis consists of 49 pages, 19 graphs, 6 tables, 47 references, 2 annexes. Keywords: social adaptation, 1,5-2-year-old children, promote adaptation, work with colours.