5- 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanas iespējas sporta nodarbībā
Autor
Kožurova, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Linda Kožurova Darba temats: 5- 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanas iespējas sporta nodarbībā. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt sociālo prasmju nozīmi un iespējas to veicināšanā 5 -6 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē sporta nodarbībās. Bakalaura darbs ietver divas nodaļas, zem kurām ir apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā apskatīta un analizēta literatūra par bērnu attīstību, sociālo prasmju raksturojumu, par sportu un to kā socia-lizācijas procesu. Darba pētnieciskā daļa balstās uz praktisku pētījumu. Tajā piedalījās 22 pirmsskolas izglītības iestādes bērni, 12 meitenes un 10 zēni, vecumā no 5-6 gadiem. Veicot pētījumu tika sagatavots plāns sporta nodarbībai ar mērķi vērot bērnus sporta nodarbībā, pētījums tika veikts mēnesi, vienu nodarbību nedēļā, ceturtdienā ar vienu konkrētu pirmsskolas izglītības grupu. Darbs sastāv no 42 lapaspusēm, ievada, divām nodaļām, 10 attēliem, 2 tabulām, secināju-miem, izmantotās literatūras, pielikumiem. Atslēgas vārdi: Sociālās prasmes, sporta nodarbība, bērnu attīstība, 5-6 gadi Author: Linda Kožurova Subject of thesis: Improving social skills through physical education in children between 5 and 6 years. Aim of the study: To explore the theory and practically investigate the role of social skills and the possibilities to promote them in pre-school children aged 5-6 in sport activities. The bachelor thesis includes two chapters and subchapters. The theoretical part reviews and analyses the literature on child development, characteristics of social skills, sport and its role as a socialisation process. The research part of the thesis is based on a practical study. It involved 22 preschool children, 12 girls and 10 boys, aged 5-6 years. During the research a plan for a sports lesson was prepared with the aim of observing the children in a sports lesson, the research was carried out for a month, one lesson per week, on a Thursday with one specific preschool group. Contents: 42 pages of introduction, two chapters, 10 illustrations, 2 tables, conclusions, sources of literature and annexes. Key words: social skills, sport lessons, child’s development, 5-6 years